מאת תומר סלע (MBA)
מאז חודש מרץ 2020 מתמודדת מדינת ישראל עם משבר הקורונה הבריאותי והכלכלי.
העולם שהיה עד לא מזמן כפר גלובלי אחד הפך להיות מרוחק יותר ומבודד יותר, מה שהשפיע השפעה ישירה על ענפים רבים במשק כאלה שעוסקים ביבוא ויצוא, חקלאות, תיירות פנים וחוץ, תעופה ועוד.
עסקים רבים נאלצים להתמודד עם חוסר וודאות ועם קשיי נזילות, המדינה לא מספקת את רשת הביטחון המספקת והבנקים מקשים את התנאים לקבלת אשראי שישאיר את העסקים עם הראש מעל המים.
התוצאה הישירה היא שבעלי עסקים רבים מתקשים לגייס אשראי וחלקם אף נאלצים לסגור את העסק או לצמצם פעילות.
עסק שרוצה להתייעל במיוחד בתקופה קשה צריך שכל אחד מהרכיבים בארגון יעבוד בצורה חלקה ועם מינימום הוצאות, אחד הרכיבים הוא רכיב השינוע (עובדים ותוצרת) מה שמצריך את העסקים לשמר את צי הרכב שלהם ברמה גבוהה ולשם כך לשדרג את צי הרכב אחת לכמה שנים – כאן נכנסות לתמונה חברות הליסינג כמקור מימון חוץ בנקאי.
ישנם חברות ועסקים שעד כה נמנעו מלקחת עסקאות ליסינג ורכשו את צי הרכב שלהם בהון עצמי או במימון בנקאי במחשבה ששעבוד הרכב לבנק לא יושב על מסגרת האובליגו, מה שמסתבר כלא מדויק בתקופות של מחנק אשראי.
בשיטת המימון החוץ בנקאי דרך חברות הליסינג, יש מספר יתרונות כשהראשון הוא כאמור מקור מימון חוץ בנקאי שלא יושב על מסגרת האובליגו.
בנוסף, קיימות חברות ליסינג, שאצלן עסקת הליסינג היא עסקה גמישה שנתפרת למידות הלקוח (ולא שהלקוח צריך לעשות "דיאטה" כדי להיכנס לחליפה…), איש מקצוע שהוא מקצוען גם בתחום המימון וגם בתחום הרכב יושב עם הלקוח, מבין לעומק את צרכי הלקוח ויכול לתת ייעוץ והכוונה הן מבחינת סוג הרכבים המתאים ביותר לצי הרכב של העסק והן מבחינת שיטת פריסת המימון הטובה ביותר לעסק.
עסקת הליסינג נרשמת כעסקת שכירות לטווח ארוך והחשבוניות שיוצאות ללקוח לאורך התקופה הינם חשבוניות שכירות כך שבשונה מעסקת רכש במזומן או במימון בנקאי, בעסקת הליסינג נרשם הרכב בספרים כהוצאה ולא כהשקעה (רכוש).
לאורך שנותיי בענף הרכב (כ 20 שנה), למדתי כי לקוחות כל הזמן נרתעים מנושא ההתמודדות עם המכירה של הרכבים כשהגיע העת להחליפם – בחברה, שבה אני עובד כעת, אנחנו מעמידים לרשות הלקוח את שירות הטרייד אין שלנו לצורך מקסום הכדאיות בהחלפת הרכבים, אנו עושים זאת לא רק בתום תקופה אלא גם במהלך העסקה במידה ויש הזדמנויות שמאפשרות את שדרוג הצי תוך כדי העסקה בלי להכניס את הלקוח להוצאות.
לסיכום, עסקת הליסינג המימוני הינה פתרון קל, גמיש ואיכותי בכל עת, ובמיוחד בתקופה ה"משוגעת" שפקדה אותנו, לכל מי שרוצה להתייעל הן מבחינה פיננסית והן מבחינה לוגיסטית.
תומר סלע (MBA)
מנהל לקוחות בחברת הדס מ.ש חברה לרכב, החברה בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון.
למידע מורחב אודות הדס מ.ש חברה לרכב לחצו כאן: https://www.hadascar.co.il/
