ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    כתיבה טכנית, כחלק מאסטרטגיית מיתוג וחווית משתמש בחברות טכנולוגיה

    31/08/2023

    מאת בתיה אפשטיין בוחניק*

    בעולם הטכנולוגי כיום, שבו הכוחות המניעים הם קצב פעילות מהיר, חדשנות והתקדמות מתמדת, תקשורת אפקטיבית היא גורם בעל חשיבות עליונה. הצורך בכתיבה טכנית מקצועית – עולה בנקודה זו לחזית הבמה. החשיבות של תיעוד ברור, תמציתי ומדויק משמעותית ואף מחויבת המציאות עבור כל חברת הייטק. בתיעוד מקצועי לעולם התוכנה והמכשור המדויק, עולם המכשור הרפואי, אבטחת סייבר ועוד של מדריכים למשתמש, הוראות התקנה ושימוש, תיעוד מערכות או דו"חות טכניים, כתיבה טכנית מקצועית מהווה את עמוד השדרה שתומך בכל היבטי הפעילות.

    במאמר זה, נצלול מעט לעולם הכתיבה הטכנית, ונבין את תפקיד המפתח שלו בהצלחה של חברות טכנולוגיה.

     1. גישור הפער בין מורכבות ובהירות

    תעשיית ההייטק עוסקת לעיתים קרובות במערכות מורכבות, הכוללות רכיבי חומרה, תוכנה וממשקים שונים. ההבנה והתפעול של מערכות אלה עשויים לאתגר לעיתים את המשתמש הממוצע, ואפילו מומחים אחרים – כגון מפיצים, מתקינים, יועצים מקצועיים ולקוחות אסטרטגיים. כתיבה טכנית מקצועית מתרגמת וממירה מורכבויות אלה לשפה ברורה. היא הופכת פרטים טכניים עתירי-ז'רגון מקצועי לתכנים קוהרנטיים, שמאפשרים למומחים ולאנשי חסרי ידע קודם כאחד להבין וליישם את המידע.

     2. העצמת חווית המשתמש

    הצלחה של חברת טכנולוגיה קשורה ישירות לחוויית המשתמש שהיא יוצרת. בין אם המשתמש הוא לקוח סופי, שצריך לנווט בין פונקציות התוכנה, או טכנאי, שצריך להתקין ולהגדיר מערכות חומרה – תיעוד ברור ומובנה מפשט ומאפשר את התהליך. תיעוד מקצועי מקטין תסכולים, מפחית טעויות, וממקסם את הפוטנציאל של המוצרים והשירותים של החברה. כתיבה טכנית מקצועית מבטיחה, שמשתמשים יוכלו לרתום וליהנות ממלוא הפוטנציאל של הטכנולוגיה, ללא מכשולים מיותרים.

     3. עמידה בדרישות החוק והרגולציה

    חברות הייטק רבות, כגון חברות בתחום המכשור הרפואי, פינטק ותעופה, כפופות לדרישות רגולציה ותקינה מחמירות. תיעוד מדויק מהווה לעיתים דרישה חוקית מחייבת במגזרים אלה. כתיבה טכנית מקצועית מבטיחה, שחברות אלה יעמדו בדרישות הרגולציה הנדרשות. בין אם מדובר בתיעוד אמצעי הבטיחות, ההתוויות והוראות שימוש ברורות של מכשור רפואי, או וידוא שתוכנה פיננסית עומדת ברגולציה של הענף, תיעוד מדויק הכרחי לצורך מניעת חשיפה משפטית, ואף לקבלת אישור לשיווק והפצת הטכנולוגיה בשוק היעד.

     4. העברה אפקטיבית של ידע

    חברות הייטק מתבססות ופורחות עקב החדשנות שלהן, שלעיתים מבוססת על שיתוף פעולה וידע בין צוותים. מסמכים טכניים, כגון מפרטי תכנון, הנחיות לכתיבת קוד, ותהליכי עבודה הופכים להיות מאגר ידע נצבר מהותי של החברה. כאשר מסמכים אלה כתובים ומאורגנים בצורה נכונה, הם הופכים למשאבים יקרי ערך עבור חברי צוות חדשים ופרויקטים עתידיים. כתיבה טכנית מקצועית מאפשרת העברה חלקה של ידע ומונעת  אובדן תובנות ותכנים קריטיים ומרכזיים.

     5. תמיכה טכנית ופתרון בעיות

    בעולם הטכנולוגיה התזזיתי, תמיד יעלו בעיות ושאלות. מדריכים למשתמש ברורים וכתובים היטב מעצימים את צוותי התמיכה הטכנית, ומסייעים להם לספק שירות יעיל ומדויק. לקוחות מעריכים הוראות תמציתיות ופתרונות מהירים, שמגבירים את האמון במוצרים ובשירותים של החברה. בעזרת תיעוד טכני מקצועי ומקיף, חברות הייטק יכולות להבטיח תמיכה עקבית ואמינה ללקוחות שלהן.

     6. פרישה גלובלית

    בעולם הטכנולוגיה הגלובלי של היום, חברות מספקות שירות ללקוחות ברחבי העולם. כתיבה טכנית אפקטיבית ניתנת להתאמה לשפות ולתרבויות שונות בלי לאבד את הבהירות והדיוק שלה. כתיבה טכנית מקצועית מאפשרת לחברות הייטק לגשר על פערי שפה, ולהרחיב את הפרישה וההשפעה שלהן.

     7. שימור קניין רוחני

    חדשנות ופריצות דרך הן החמצן של חברות טכנולוגיה. הגנה על הקניין הרוחני היא רכיב אסטרטגי חשוב, ותיעוד טכני בנוי נכון ממלא תפקיד קריטי בתחום זה. פטנטים, מפרטים טכניים וממצאים מחקריים חייבים להיות מתועדים בצורה ברורה על מנת להגן על הרעיונות וההמצאות של החברה – למול כל בעלי העניין – בתוך ומחוץ לארגון.

     8. מתי כדאי לדאוג לתיעוד טכני מקצועי?

    מובן שכדאי שהתיעוד הטכני יהיה כתוב באופן מקצועי בכל שלב ושלב. עיתוי נפוץ לשדרוג הכתיבה הטכנית, משלב שבו אנשי המקצוע של החברה מתעדים את המוצרים, תהליכי העבודה וההתקנה – לשילוב של כתיבה טכנית מקצועית יכול להיות: לפני יציאה נרחבת לשוק הבינלאומי, כחלק מתהליכי משא ומתן אסטרטגיים, לפני השקה של פעילויות JV ו OEM לייצור, לשדרוג הכתיבה הטכנית והטמעה שלה באתר החברה לטובת לקוחות, מפיצים וכד' – לשיפור רמת השירות ללקוחות ולשותפים עסקיים, ועוד. לדוגמא:

    חברת PetPace – חברת סטרטאפ שהמציאה קולר חכם לכלבים, המסייע בניטור מצבם הרפואי – קיבלו ליווי מקצועי ביצירת התיעוד הטכני של המוצרים שלהם עם סיום הפיתוח ותחילת מימוש של מהלכי שיווק ומכירות גלובליים למפיצים ולקוחות סופיים;

    חברת Airtouch Solar – חברה ציבורית, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לניקוי אוטונומי של פאנלים סולריים, וקיבלה החלטה לשדרג את התיעוד הטכני שלהם, ליצור לו מבנה מקצועי ואחיד ולהוסיף חלקים שיאפשרו העברת ידע מסודרת – כחלק מתהליך של משא ומתן אסטרטגי מול לקוחות גלובליים;

    ורבות אחרות.

    לסיכום, כתיבה טכנית מקצועית היא נדבך, שכל חברה טכנולוגית זקוקה לו כחלק מאסטרטגיית הפעילות שלה, בין אם על ידי אנשי צוות בתוך הארגון, ובין בעזרת מומחים חיצוניים.

    *נכתב ע"י בתיה אפשטיין בוחניק, CEO, Q-Lingua Translation Services Ltd
    מומחי תרגום, לוקליזציה וכתיבה טכנית.
    לאתר הישראלי של החברה:  https://www.q-lingua.co.il
    לאתר הבינלאומי של החברה:  www.q-lingua.com

     

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן