18/01/2024
מתלבטים מהם המוצרים הבאים שתפתחו בחברה ואין לכם תשובה חד משמעית? אתם לא לבד!
הי, שמי אירית פרג'ון רולדאו ואני הבעלים של "מרעיון למוצר"- חברה לעיצוב תעשייתי, חדשנות, תיכנון הנדסי ובניית אב-טיפוס. החברה פועלת מזה 28 שנים בתחום, ותורמת רבות לעשייה ולפיתוח, שינוי והתחדשות בעסקים קטנים וגדולים.
במהלך השנים, בשיחות עם לקוחות, נתבקשתי להציע רעיונות להרחבת סל המוצרים, לשפר מוצר קיים או לפתח מוצרים חדשים.
תהליך העבודה מתחיל בשיחה עם הלקוח, פיתוח רעיונות אפשריים למוצרים ודיון במה שמתחיל לעיתים כ"רעיון בוסרי" ומוביל למוצר הבא בשוק. אנחנו מסייעים ללקוח בבדיקת היתכנות המוצר ופועלים להקטנת סיכונים.
איך להקטין סיכונים בפיתוח מוצר חדש ולפתח מוצר מדויק.
מוצר מדויק הוא תוצר של תהליך מחקר ואפיון הנעשה ע"י צוות מומחים.
צוות "מרעיון למוצר" מצטרף ללקוח בשלבים שונים, לפי בחירת הלקוח ובהתאם לצרכי עיצוב המוצר.
- ליווי התהליך החל משלב ראשית העבודה.
- הצטרפות לעשייה בשלב מתקדם יותר, כגון שלב העיצוב.
- השלמת האפיון וחיפוש המוצר הבא.
- עיסוק בתהליכי חדשנות בחברה וליווי הלקוחות המעוניינים בכך.
הצורך והאתגר של השינוי המתמיד .
התחרות הקיימת במשק תורמת לצורך תמידי לחדש, לבדל את המוצרים שלכם מהאחרים ולהציע תמחור תחרותי.
בד בבד, קיים צורך לשפר תחומים אחרים:
- שיפור היעילות התפעולית בחברה.
- שימת דגש על שרשרת האספקה.
- עמידה בתקנות ESG.
- התמודדות עם השפעות חיצוניות שלא תלויות בכם ומשנות את האיזון במשק, דוגמת המצב הביטחוני והפוליטי בארץ ובעולם.
חדשנות .
רבים טוענים שהמושג "חדשנות" לא ברור. דרך טובה להבין אותו היא להציג דוגמא.
קיימים מספר תהליכי חדשנות. אחד מהם מתייחס לחדשנות מזווית המוצר, הזווית בה אנחנו מעורבים.
התוצר של תהליך זה הוא " תיק מוצר חדש"/ "מוצר מחודש לייצור".
חדשנות נוגעת לכל מוצר, פשוט ומורכב כאחד.
- ניתן לייעל את תהליך הייצור ולהפחית חלקים מיותרים במוצר.
- עדכון המראה והתאמת המוצר לקהל יעד חדש.
- קיצור זמן ההרכבה, ו\או הוספת חלקים למוצר, ע"מ לשפר את השימוש בו.
- לעיתים שינוי קל, בתקציב קטן, מגדיל רווחים משמעותית.
- כל אלה הם תהליכי חדשנות, בדיוק כשם שפיתוח מוצר מאפס, לפלח שוק חדש, הוא חדשני.
על מה יש להקפיד? על פיתוח שלבי!
ולהלן השלבים של תהליך החדשנות אותו אנחנו מקדמים. כל השלבים תלויים זה בזה. הסדר יכול להשתנות:
- ביצוע מחקר וניתוח שוק, זיהוי צורך, פלחי שוק- יעד, אפיון פונקציונאליות, ממשק משתמש, עלות תועלת, מיתוג, רגולציה, בידול, לוגיסטיקה, קיימות ועוד.
- ניתוח טרנדים ומגמות שוק.
- הקמת צוות מו"פ (מחקר ופיתוח), מתוך בעלי תפקידים שונים במפעל ומומחים בתחום.
- ראיונות אישיים וקבוצתיים, סיעור מוחות.
- סיכום שלבים בהצגת קונספטים לפתרונות/ למוצרים/ רעיונות שזוהו בסיעור המוחות.
- מיון ובחירת רעיונות להמשך עבודה.
- עיצוב ראשוני להמחשת הרעיונות.
- מחקר חומרים/ תוכנות ושתופי פעולה עם ספקים, במטרה לזהות חלופות בתחום.
- יציאה לאב טיפוס הראשון, עריכת בדיקות פנימיות ואיסוף משוב.
- שילוב שיפורים בתכנון, המבוססים על המשוב הפנימי.
- GO/NO GO
- תיכנון והכנה לייצור.
- יישום יוזמות אופטימיזציה של תהליכים, כולל אוטומציה ועקרונות "ייצור רזה", כדי לשפר את היעילות התפעולית.
- השקת מוצר.
- מעקב אחר ביצועי המוצר, איסוף משוב מלקוחות ועדכון המוצר בהתבסס על תגובות השוק.
- הערכת/מדידת ההצלחה הכוללת של תוכנית החדשנות.
- חידוד אסטרטגיות והגדרת יעדים חדשים לעתיד.
נקודה חשובה שברצוננו לציין היא כי מדינת ישראל מעודדת חדשנות ומסבסדת סיוע לעומדים בקריטריונים.
יתכן ומגיע לכם סיוע, השתמשו בו! אנחנו יועצי חדשנות במכינה למו"פ ונוכל לסייע לכם בזה.
להלן כמה דוגמאות לחדשנות במוצרים שעוצבו על ידינו.
בחלק ממקרים יוצגו מוצרים בהם נעשה שינוי קל לצורך שדרוג המוצר. במקרים אחרים, הובילה החדשנות לפיתוח מוצר חדש:
- לחברתArbaD” " שמפתחת מכשור רפואי בתחום הכירורגיה הפלסטית. במוצר זה שילבנו שתי פעולות, שמתבצעות היום במכשירים שונים, למכשיר אחד. כך קידמנו את ההזרקות האסתטיות לבטוחות ופשוטות יותר.
- חברת "KIDSKIT", מוצרי תינוקות. הצענו להרחיב את שוק היעד לאוכלוסיות המתגוררות באזורים אורבניים צפופים. נתנו מענה לנפחי אחסון מצומצמים. כמו כן שמנו את הדגש ונתנו מענה לצורך שוק הנוגע לשמירה על ניקיון מוצרי הבטיחות לתינוקות לאורך זמן.
- לחברת "GADEN AT HOME". פעלנו לשינוי חומר הגלם של המוצר וטכנולוגיית ייצור שלו. השינוי תרם להגדלת היקף הייצור ולהוזלת עלות המוצר הסופי.
- פתרון פשוט עם ערך מוסף גדול – ששדרג פלאים סט מוצרים של חברת "INPLASTIC". חברה המייצרת מוצרי פלסטיק חד פעמיים. זאת, מבלי לייצר תבניות להזרקת פלסטיק חדשות או שינויים בפס היצור וההרכבה. מחיר המוצר השתפר בהתאם, לרווחת הצרכן.
- בעבור חברת "PALZIV". במקום להשתמש בחומרים המסורתיים, הצענו שימושים קונסטרוקטיביים לחומרי הגלם אותם מייצרת החברה, לתחום הבניה הקלה. דרך מהפכנית המאפשרת לשפר ולייעל תהליכים.
- בעבור חברת "פרופילי הגליל". הצטרפנו לתהליך חדשנות לפיתוח מוצרים מחומר גלם שהם מעבדים-פרופילים מאלומיניום. הישגים חשובים אשר אפשרו לקדם תוצר הנמכר היום בשוק כמטבח חוץ.
בדוגמאות אלו אנו ממחישים כי חדשנות נוגעת בכלל התחומים, נשמח לתת לכם דוגמאות נוספות בפגישה אישית.
"אם אינכם בטוחים מהו הצעד הבא, צרו איתנו קשר. ניפגש ונחשוב יחד".
צוות "מרעיון למוצר" זמינים תמיד לסייע ולעזור בכל שאלה ונושא.
מוזמנים לבקר אותנו באתר וברשת:
אתר החברה: www.i-d.co.il
linlktree: https://linktr.ee/from_idea_to_product?utm_source=linktree_profile_share
לינק לסרט מוצרים YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4HrRoPnKz4Y
ניתן ומומלץ גם לקרוא כתבה עלינו ב” DeMarker": https://www.i-d.co.il/themarker/
פרטים ליצירת קשר:
אירית פרג'ון רולדאו בעלים ומנכ"ל
טלפון: 0778050085
מייל: irit@i-d.co.il