ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    הטכנולוגיה בשירות הצבא: משדרגת את כוח ההגנה ומאפשרת אסטרטגיות מדויקות

    18/01/2024

    מאת: קרן מיכאלי, יועצת חדשנות וטכנולוגיה

    טכנולוגיות משפרות את יכולת הלחימה של צבאות ומאפשרות תיאום מדויק ומרחב בטוח יותר לחיילים. כאשר הלוחמים נדרשים להתמודד עם איומים מתמידים ומשתנים, הטכנולוגיה מהווה כלי חיוני בהגנה ובתקיפה.

    השימוש במערכות אוטונומיות ורובוטים הינו בעל חשיבות רבה בשדה הצבאי והוא מקנה יתרון עצום לכוחות הלחימה. המערכות החכמות מאפשרות פיקוח יותר יעיל וטוב על הלוחמים, מגינות על החיילים ומקנות להם יתרון מכריע בקרב.
    כדוגמת שילוב של רובוטים תומכי לחימה היוצאים לסרוק את השטח ולדווח בזמן אמת טרם כניסת החיילים. השילוב של טכנולוגיות אלו במערכת הצבאית מסייע בהגנה על הכוחות ובגבירת יכולת התקיפה והתגובה.

    למערכות אינטליגנציה מלאכותית יש תפקיד מרכזי בניתוח מידע וחיזויי איומים. הן מאפשרות לכוחות הלחימה להעריך את המצב ולקבל החלטות ממוקדות ומדויקות יותר בזמן אמת. כלים אלו מאפשרים מציאות שבה ניתן לקבל החלטות מושכלות בזמן קצר, מה שמקנה למפקדים ולחיילים כלים חזותיים ופרקטיים תומכים לפעולה. מערכות אלה גם תומכות ומייעלות את העורף, האזרחים אשר זקוקים למענה בזמן קצר. בזמן מלחמה אין זמן ויש לתת מענה מהיר, הן בפן הכלכלי והעסקי והן בפן האנושי, מערכות הבינה המלאכותית מאפשרות זאת.

    טכנולוגיה מתקדמת מקנה יתרון גם בתחום התקשורת. תקשורת בזמן אמת, ויכולת לשלוט במידע מרחוק ולאפשר לצוותים הצבאיים לתפקד בצורה יעילה יותר ולהגיב במהירות לשינויים בשדה הקרב ולאפשר שיתוף פעולה יעיל ומציל חיים. אנו עדים לזאת במלחמה הנוכחית.

    הרשו להציג בפניכם חברה אשר חברה בחטיבה הטכנולוגית של לשכת המסחר והתעשיה, חיפה והצפון. חברת infiniDome מקיסריה מפתחת פתרונות לניווט חסין המתבססים על הגנה מפני שיבושי GPS. מוצרי החברה, בהיותם קטנים, קלים וזולים מהפתרונות המסורתיים הקיימים בשוק, נותנים מענה למגוון סוגים שונים של כלים, כדוגמת: רחפנים, כטב"מים קבועי-כנף, רכבים ואף מערכות תומכות לחימה. המערכת של אינפינידום, GPSdome, מאפשרת שכבת הגנה חשובה וחיונית בעת זו. בעת הלחימה, שיבושי ה GPS החמירו משמעותית בכל רחבי הארץ, לא רק מעבר לגבולות המדינה, ועל כן הגנה מפניהם הפכה להיות חיונית כדי לאפשר לכלים לפעול, בעיקר באופן אוטונומי או מעבר לטווח הראייה. הנזק של שיבוש GPS לא רק יכול לגרום לתקלות במערכות אשר מבוססות מיקום אלא ממש להפיל את הכלים מהאוויר ולרסק אותם לקרקע.

    ולסיכום, ההטמעה והשימוש בטכנולוגיות מתקדמות בתחום הצבאי מאפשרות לחיילים להיות יעילים יותר, להגן על עצמם בצורה טובה יותר ולקדם את מטרותיהם בצורה מדויקת ומתוכננת. ההתפתחות הטכנולוגית מגבירה את יכולת הצבא להגן ולפעול בצורה חכמה ומדויקת בעידן המודרני.

    היתרון בחברות הקטנות וחברות הסטארט-אפ אשר משאביהם אינם מתקרבים לאלו של ענקי התעשיה הביטחונית, נמצא בגמישותן וביכולתן להתמודד עם שינויים כמעט יום-יומיים בשדה הקרב.

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן