ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    החשיבות של ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר שלכם לצורך קידום אורגני

    מאת יובל הררי

    התמונות הן תוכן מרכזי הנמצא כיום בכל אתר, בכל פרופיל ברשת חברתית ובכל מקום למעשה. הן שניות בחשיבותן רק לטקסט, ופופולריות מאוד בקרב הקהל כולו, בשל העובדה שמרבית האנשים הנם ויזואליים, כלומר, תמונות וסרטונים ידברו אליהם לרוב יותר מטקסטים. תמונות מוסיפות חיות לתכנים, מבליטות את התכנים על פני תכנים אחרים בעמודים ואתרים עמוסי מסרים ויכולות לעזור בהסבת תשומת לב הגולש לתוכן מסוים. לתמונות באתר שלנו, כמו גם לסוגי תכנים אחרים בו, כדאי לבצע אופטימיזציה, שתסייע למנועי החיפוש להבין במה עוסקת התמונה.

    החשיבות של אופטימיזציה לתמונות באתר שלנו:

    ישנם אתרים רבים, המעלים תמונות על בסיס יומיומי וכחלק אינטגרלי מהעבודה באותו אתר. כך, למשל, באתרי מסחר, שבהם יש תמונות של המוצרים, באתרי פורטפוליו של צלמים ושל אנשי מקצוע אחרים, שצריכים להציג תמונות כחלק מתיק העבודות שלהם. גם באתרי תדמית, שבהם עושים שימוש בתמונות ובעיצובים שונים, כדי להניע לפעולה או לעורר רגש אצל הגולשים (גם תמונות נושא למאמרים). כמובן גם ברשתות החברתיות – פרופיל או עמוד עסקי ללא תמונות אינו אטרקטיבי ואינו פרודוקטיבי. מנועי החיפוש אינם יכולים לקרוא עדיין תמונות כפי שהם קוראים ומעריכים את הטקסט הכתוב, ועל כן, כחלק מהתכנים המשותפים באתר שלנו, טוב נעשה אם נבצע להן אופטימיזציה. כך גם נוכל לאפשר לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים לדעת במה עוסקת התמונה, גם להרוויח תנועה נוספת מגוגל תמונות (תוכלו למצוא שם תמונות שהעליתם לאתר שלכם באתר לביטוי מפתח שהשתמשתם בהם בתמונה – ALT TAG – ראה הסבר בהמשך) וכן לשפר את מבנה הקוד באתר ולא להשאיר לגוגל נעלמים חשודים.

    משקל התמונה:

    אופטימיזציה לתמונות היא לא רק תגית ה-ALT שעליה נרחיב בפסקה הבאה אלא גם נושאי המשקל והממדים של התמונה. ככל שהתמונה שוקלת יותר כך היא תכביד על השרת שלכם, מה שעשוי לפגוע במהירות האתר באופן כללי, וכמובן גם לפגוע במהירות הטעינה של אותו עמוד ספציפי, שבו היא נמצאת. ניתן להשתמש בכלים שונים להקטנת המשקל של התמונה, להעביר את התמונה לפורמט אחר (נניח JPEG במקום PNG) ועוד. תמונה של 50-100 קילובייט היא תמונה, הנמצאת בגדר המשקל הנכון. אתם צריכים לאזן בין הקטנת המשקל של התמונה לבין שמירה על איכות סבירה+ שלה.

    תגיות ALT לתמונה:

    לכל תמונה יש תגית, המקנה לתמונה שם או כותרת אם תרצו. מעבר לעובדה, שזוהי התגית המשפיעה על תוצאות החיפוש של התמונות בגוגל תמונות, הרי שהיא גם עוזרת לגוגל לחזק את הסמכות של העמוד בנושא מסוים. טוב לעדכן את תגית התמונה דווקא בתרגום האנגלי של הביטוי, מכיוון שאם תרצו לעבור לספק אחסון אחר בעתיד, תמונות עם תגיות בעברית עשויות לגרום ללא מעט בעיות ועבודה לאחר מכן. לא מומלץ למספר את התמונות או להקנות להן שם רנדומלי אלא ממש לתת להן ביטוי מפתח מרכזי, הקשור לעמוד התוכן, שבו הן מוצגות או לתת תיאור נחמד של מה רואים בתמונה.

    תגיות TITLE לתמונה:

    רבים נוטים להתבלבל בין תגיות טייטל לתגיות אלט. תגיות טייטל אלו המילים/הביטויים שאנו רואים אם נשים את העכבר על תמונה כלשהי ברשת. ניתן להגדיר (?) תגיות טייטל דרך קוד הHTML- או דרך מערכת התוכן באופציות מובנות, הנקראות "כותרת תמונה" בדרך כלל.

    בחירת סוג התמונה:

    גם לסוג התמונה עשויה להיות השפעה על איכות התמונה, על המשקל שלה ולעתים גם על הקריאות שלה במנועי החיפוש. הסיומות הנפוצות ביותר הן של JPG, GIF ו'PNG כאשר PNG מציגה לרוב את התמונה האיכותית ביותר אך גם הכבדה ביותר. החלופה שלה היא JPG או JPEG, השומרות על רוב האיכות של התמונה במשקל מופחת. GIF טוב יותר עבור אנימציות או תמונות של 256 סיביות ומטה.

    יובל הררי

    יועץ שיווק בחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב, החברה בלשכה.

    לקריאת מידע מקצועי נוסף על קידום אתרים באינטרנט ניתן להיכנס לאתר החברה: https://www.leos.co.il/

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן