X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    תיקון חוק פיצויי פיטורים (תיקון 34 – הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2024

    לאחרונה, פורסם ברשומות תיקון לסעיף 5 לחוק פיצויי פיטורים ולפיו תהליך שחרור כספי פיצויי פיטורים שנצברו לעובד שנפטר עקב אירועי הלחימה או הטרור, לשאריו הרחוקים לא יידרש הליך משפטי בבית הדין לעבודה.

    על פי סעיף 5 לחוק פיצויי פיטורים, כשעובד נפטר חלה חובה על המעסיק לשלם לשאריו את פיצויי הפיטורים שעומדים לזכותו. ההגדרה של שארים בחוק כוללת שני סוגים של קרבה: שארים קרובים; הכוללים בני הזוג או ידועים בציבור שמתגוררים ביחד, או ילדים תלויים; שארים רחוקים; כוללים את ההורים שעיקר פרנסתם הייתה על הנפטר, וכן אחים ואחיות שכל פרנסתם הייתה על הנפטר, שהתגוררו עימו 12 חודשים לפחות לפני פטירתו.

    לפי המצב המשפטי טרם התיקון, כאשר אין לנפטר שארים קרובים כאמור אלא רק שארים רחוקים, עליהם לפנות לבית הדין לעבודה, בו יופקדו הפיצויים והם יינתנו לשאירים שיקבע בית הדין ולפי החלוקה שיקבע, בהתחשב במצבם הכלכלי ובמידת תלותם בעובד שנפטר.
    במטרה להקל על שאירים רחוקים של עובדים, שנפטרו עקב פעולות איבה ושל יורשיהם, בקבלת כספי הפיצויים ולייתר הליכים משפטיים בעקבות הצורך לברר את זכאותם של שאירים רחוקים או בעקבות העדרם של שאירים, נקבע בתיקון הסדר מקל לגבי משיכת כספי הפיצויים של מי שנפטר על רקע פעולות איבה, על ידי הגדרת השארים הרחוקים כיורשי העובד על פי דין או לזוכים לפי צוואה כך שלא שיהיה צורך לפתוח בהליך משפטי ולהפקיד את כספי הפיצויים בבית הדין האזורי לעבודה.

    פעולות האיבה או פעולות המלחמה" מוגדרות – פעולות האיבה או פעולות המלחמה שאירעו בתקופה שמיום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) עד תום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף או עד תום הפעולות הצבאיות המשמעותיות, לפי המאוחר.
    תקופת הוראת השעה – התיקון יחול לגבי עובד שנפטר עקב פעולות איבה בתקופה הקובעת (7 באוקטובר 2023) ועד שנה מתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף.

    קישור לנוסח המלא של החוק (ס"ח 3280, מיום 8.8.2024)

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן