ביקור בפארק תעשיה מבואות גלבוע 10/7/2024 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | תקנות הביטוח הלאומי – שיפוי מעסיקים לגבי תקופת שירות מילואים שהוא שירות חירום | הגשת בקשות למענק לחודשים ינואר-פברואר 2024, עבור עסקים ביישובים מוטי תיירות או שחלו לגביהם הגבלות מחמירות | נפתחה האפשרות לבקש מקדמות לחודשים מרץ אפריל 2024, לעסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו בעקבות המלחמה | תביעות לפיצויים במסלול מחזורים – ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | מתן פטור זמני מהצגת אישור תקן רשמי (2ג2) לטובין המיועדים לסיוע מלחמתי או לתרומות עד ה-30 ביוני 2024 | הגשת מכתב הנמקה בנוגע לשלילת מתן מענק | תיקון לחוק החיילים המשוחררים החזרה לעבודה | נפתחה האפשרות להגשת תביעות פיצויים במסלול שכר לחודשים ינואר-פברואר 2024 ובמסלול מקדמות לחודשים מאי-יוני 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    הדרך לעסקאות של מיזוגים ורכישות בפורום לחברות טכנולוגיה וסטארט-אפים של לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

    26/12/2023

     

    "גם בתקופה המאתגרת הזו, אפשר לגייס כסף ולקדם עסקאות של מיזוגים ורכישות אם בוחרים במבנה המתאים של העסקה ונערכים מראש בצורה נכונה ". כך אמר עו"ד אלי בלקינד, שותף ומייסד פירמת עורכי דין בלקינד ושות' ומומחה להשקעות, מיזוגים ורכישות, במסגרת הרצאתו במפגש השני של פורום מיוחד לחברות טכנולוגיה, יזמים וסטארט-אפים, שנערך בשבוע שעבר ע"י החטיבה הטכנולוגית בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון.

    נשיא הלשכה, דוד קסטל, פתח את האירוע בהתייחסות למצב המלחמה המתמשך, ואמר כי ישראל מתמודדת עם אויבים, שמעוניינים בהשמדתה. המטרה של אויבינו היא לא רק להשמיד אותנו פיזית, אלא גם לפגוע במרקם החברתי של המדינה, ליצור תסיסה ופילוג. חשוב שנשאיר מחלוקות ישנות מאחורינו. האויבים רוצים לפגוע גם במגזר העסקי, בתדמית כלכלת ישראל בעולם, ולכן חשוב חלקם של העסקים בהתמודדות על חיזוק כלכלת ישראל במלחמה: "כמי שעוסק בספנות, אני נמצא בקשר עם גורמים רבים בעולם, שאותו שוטף גל אנטישמיות חסר תקדים. למלחמה יש השלכות כלכליות חמורות. הרבה חברות חוו קשיים עוד לפני המלחמה, הרבה מהן פעלו במינוף גבוה והמלחמה הגדילה את הסיכון שלהן. חסרים במשק 100 אלף עובדים – 80 אלף עובדים פלשתינאים ו-20 אלף עובדים זרים. חברות ההיי-טק הן הקטר של הכלכלה הישראלית, הייתה בעיה בהשקעות בהן עוד לפני המלחמה, אולם גם הן נפגעות מהמלחמה, יש בהן הרבה מגויסים בצו  8 כי חתך הגילאים צעיר יותר מבכלל המשק. ענף התיירות לא קיים, חברות הקרוזים החליטו לא לפקוד את נמלי ישראל בשנת 2024. כיום החות'ים יכולים לשים RPG על ספינת דיג וכך לפגוע בכל ספינה, העוברת בדרכם. לכן המסע של אוניות לנמלי אילת, עקבה וג'דה שבערב הסעודית הופסק. כל האוניות מקיפות את אפריקה. מעבר להארכת זמן המסע והתייקרות דמי ההובלה הימית, הדבר ייצור צפיפות מתמשכת בנמלים וחוסר במכולות לייצוא".

    מר קסטל הדגיש כי גם המצב בצפון הולך ומידרדר, ואם ניכנס למלחמה גם בצפון, מצבנו יהיה עוד יותר גרוע. בכל מקרה, ביקש לאחל למשתתפים שנה של הצלחות ועסקים פוריים.

    מנכ"ל הלשכה, רו"ח שמוליק וטנשטיין, ביקש להודות למייסדת ומובילת החטיבה הטכנולוגית, קרן מיכאלי, על הסיוע המשמעותי לחברות טכנולוגיה רבות. המנכ"ל ציין את מוקד החירום שהלשכה מפעילה בימי המלחמה ואת הנושאים המטופלים במסגרת המוקד ועובדי הלשכה הנותנים מענה. צויינו שני וובינרים שהלשכה קיימה החודש, וובינר לעניין פיצויים למעסיקים וובינר היערכות לסוף השנה ולשנת 2024 עם מיטב המומחים.

    קרן הציגה בפני המשתתפים את החטיבה הטכנולוגית והלשכה ואת הפורום ומטרותיו, ולאחר מכן דנה עם המשתתפים על הדילמה בנושא: "משבר הסחר בים האדום " – חברות ספנות גדולות הודיעו שיפסיקו לשוט דרך הים האדום בעקבות איומי החות'ים, משבר זה יאריך את ההפלגות, יביא לעיכוב במוצרים ויוביל לעליות מחירים.

    קרן הדגישה בפני המשתתפים כי לשכת המסחר היא כתובת עם ניסיון רב בתחומי היבוא והייצוא והסחר הבינלאומי, ועובדיה עומדים לרשותם לכל שאלה.

    בהמשך הציגה קרן את מר ריאד איברהים, מנהל שיווק ורגולציה בכיר של הלשכה, אשר הציג את מוקד הסיוע אשר הוקם בלשכה לעסקים בתקופת חירום. ריאד הסביר בפני המשתתפים מהם הנושאים המטופלים ונתן דוגמאות בהם הלשכה סייעה לחברות טכנולוגיה ולכלל החברות בנושאים אלו.

    התקיים דיון על האצת אימוץ טכנולוגית הבינה מלאכותית בזמן המלחמה והציגה דוגמאות, ליוזמות, אשר קמו בזמן המלחמה ונתנה דוגמה ליוזמה אשר הקימה חברת טנזור טכנולוגיות החברה בחטיבה הטכנולוגית – מיזם התנדבותי שכולו חיבור של אנשים טובים אשר נקרא: HIREISRAEL

    ליהוא ברמן, מייסד ומנכ״ל משותף של חברת Tensor Technologies הסביר למשתתפים על המיזם ומטרותיו וכיצד מומחיות החברה בבינה מלאכותית התגייסה לטובת יצירת חיבורים בין חברות מחו"ל ומישראל.

    לאחר מכן הציגה קרן את המרצה, עו"ד אלי בלקינד, שותף ומייסד פירמת עורכי דין בלקינד ושות' בפני המשתתפים, שהעביר הרצאה חשובה בנושא היבטים של השקעות, מיזוגים ורכישות בסטארט-אפים ובחברות טכנולוגיות, החל משלב הסכם המייסדים, המשך בהסכמים ועד לשלב עסקת המיזוג יחד עם דגשים חשובים בצל המלחמה.

     

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן