07/09/2023
מפגש פורום המנכ"לים תפן גליל – הבמה לדיון בדילמות עסקיות של מנכ"לים ובעלי חברות – נשא הפעם אופי שונה מהרגיל והתארח במפעל אסטרון מנעולי ירדני בפארק התעשיה ברלב,
אסטרון היא חברה משפחתית, שנוסדה לפני יותר מ-50 שנה על ידי גדעון ודליה שמי. גדעון שמי הוא מנכ"ל המפעל גם כיום וגם דליה שמי עובדת בו. לצידם בניהול המפעל דור ההמשך מיכל שמי ואייל שמי.
גדעון ערך למשתתפי הפורום סיור במפעל, המייצר כ-3000 מוצרים, לצד 5000 מוצרים משלימים, המיובאים מכל קצוות העולם. במפעל מספר חטיבות: חטיבת העיבוד המדויק, חריטה ועיבוד פח, חטיבת הפרזול, חטיבת ייצור עוגני מתכת והזרקת פלסטיק וחטיבת מנעולי ירדני. חטיבה זו עוסקת ביצור ויבוא של מגוון רחב של מנעולים וצילינדרים ברמה גבוהה ביותר, ביצוע מערכות מורכבות של מסטרים וגרנד מסטרים. לאחרונה הורחבה הפעילות בתחום הדלתות ע"י רכישת מפעל "טיבלוק" הידוע בייצור מנעולים איכותיים לדלתות רב בריחיות.
המפעל חרת על דגלו כבר לפני עשרות שנים שילוב של בעלי צרכים מיוחדים בעבודת המפעל השוטפת ובין עובדיו רבים כאלו, כמו גם שיתוף פעולה של המפעל עם שורה של מוסדות שיקום ופרויקטים להעסקת בעלי צרכים מיוחדים. משתתפי הפורום אף צפו בסרטון על המפעל, שנעשה כשקיבל את פרס התעשייה, ובו ניתן לחוות את השילוב המאסיבי של אוכלוסיות אלו בפעילות המפעל, התורם רבות להשתלבותם בחברה.
לאחר סבב הצגה עצמית של המשתתפים בפורום, שהגיעו מכל רחבי הגליל והצפון, ברך מנכ"ל הלשכה, רו"ח שמוליק וטנשטיין, את המשתתפים והציג את פעולות הלשכה העיקריות בשנה החולפת, בינהן, ביסוס החטיבה הטכנולוגית בלשכה של חברות סטארט-אפ והיי-טק, הרחבת הפעילות בקרב החברה הערבית והדרוזית בצפון, כנסים שונים שנערכו לקידום במגזר העסקי בצפון, כולל כנס סוף שבוע בים המלח, הרחבת השירותים לחברי הלשכה ופעילות המכללה העסקית לניהול ולסחר בינלאומי.
חבר נשיאות הלשכה וגזבר הכבוד שלה, שולי חסיד, ערך הרמת כוסית לשנה החדשה, וברך את משתתפי הפורום בשנה טובה ומבורכת, שגשוג ועסקים פוריים.
לסיום הערב המיוחד זכו המשתתפים לשמוע את הרצאתו של חבר הלשכה ויועץ הלשכה לפרסום ולשיווק, אורן מאיר, בנושא: "מיתוג בעידן הדיגיטל – מדוע מותגים נכשלים ואיך בונים מותג בולט ומנצח". אורן הוא בעלים ומנהל קריאייטיב ראשי של משרד הפרסום אדיקט ישראל, שופט פרסום בארץ ובעולם ומרצה למיתוג ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך. עד היום זכה ב- 14 פרסי פרסום בינלאומיים מתוכם פעמיים בפסטיבל קאן.
אורן הציג עקרונות בסיסיים בתחום המיתוג ודוגמאות רבות להצלחות ולעבודות שנעשו עבור חברות, כולל חברים בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון בתחומי התעשייה, המסחר והשירותים.