ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    שיתוף פעולה בין רשות החירום הלאומית ללשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

    30.11.23

    שיתוף פעולה בין רשות החירום הלאומית ללשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

    נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דוד קסטל, אירח השבוע בלשכה את גלעד מס, מנהל מחוז חיפה ברשות החירום הלאומית (רח"ל). הפגישה התקיימה בהמשך לביקור קודם של סגן ראש רשות החירום הלאומית, יוסי שפירא, בלשכה ולביקור של מנהל מחוז הצפון של הרשות, והיב פארס שהתקיימו לאחרונה. סוכם על הרחבת שיתוף הפעולה בין הלשכה לבין רשות החירום הלאומית בממשקים, הנוגעים לעסקים מחדרה ועד הקריות, בכל הנוגע לפעילות במלחמת "חרבות ברזל".

    בדצמבר 2007 הוקמה על פי החלטת ממשלה רשות חירום לאומית (רח"ל). הרשות הוקמה כחלק מהפקת לקחי מלחמת לבנון השנייה, ונועדה לשמש גורם מתאם ומתכלל של כלל הארגונים המטפלים בעורף בשעת חירום. בשנת 2009 התמזג מל"ח (משק לשעת חירום) לתוך רח"ל, ובשנת 2012 אוחדה רח"ל עם המשרד להגנת העורף. ביוני 2014, עם סגירת המשרד להגנת העורף, שבה רשות חירום לאומית לפעול כרשות בתוך משרד הביטחון.

    ייעודה של רשות החירום הלאומית לשמש רשות ממלכתית לחירום, ליד שר הביטחון, למימוש אחריותו הכוללת לכלל מצבי החירום במרחב האזרחי. זאת באמצעות תכנון, תיאום, הנחיה, הכוונה ובקרה של כלל המשרדים, הגופים הייעודיים, המערכות הלאומיות והרשויות המקומיות העוסקות במוכנות והכנת המרחב האזרחי. כמו כן, להביא למיצוי מרבי של המשאבים הלאומיים להבטחת החוסן והרציפות התפקודית במצבי משבר וחירום שונים

    גלעד מס תאר את פעילותה של רח"ל במחוז חיפה בתקופת המלחמה, המתפרסת על פני תחומים שונים, והדגש הנו על נושאי עובדים, חקלאות וטיפול בכ-16,500 מפונים ומתפנים מרצון מיישובי קו העימות, הנמצאים בחיפה. הרשות פועלת בתאום מלא עם פיקוד העורף וחלק מתפקידה כיום, לאור לקחי העבר, הנו להגביר את שיתוף הפעולה עם ארגוני החברה האזרחית, כדוגמת לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון. קיימת פעילות אינטנסיבית במחוז חיפה בנושא קליטת המפונים. כדוגמא הציג את המועצה האזורית חוף הכרמל, שקלטה את המפונים מהמועצה האזורית חוף אשקלון, ובמהלך בזק הושג מימון ממשלתי לבניית בית ספר מיוחד למפוני המועצה בחוף הכרמל, שבנייתו מסתיימת בימים אלו. בעיר חיפה שולבו ילדי המפונים לעיר בבתי הספר ובגנים ברחבי העיר.

    בפגישה השתתפו גם מנכ"ל הלשכה, רו"ח שמוליק וטנשטיין, מנהל שיווק ורגולציה בכיר בלשכה, ריאד אברהים, ומנהל שירותי הלשכה, אביאל קורן. מר ריאד אברהים, היה בעבר סמנכ"ל מחוזות במשרד הכלכלה ומנהל מחוז חיפה והצפון של המשרד וגם ראש מינהל חירום ומפקח כללי על כ"א בחירום. ריאד מטפל בפניות של חברי הלשכה בתקופת המלחמה, בנושאים כגון: בקשות לולת"ם של מעסיקים לגבי עובדים חיוניים שגויסו למילואים, שחרור אמצעים שגוייסו – רכבים, משאיות וכו' ואישור עסקים כמפעלים חיוניים במקרים, שבהם יש היתכנות לקבלת אישור מסוג זה.

    נשיא הלשכה דוד קסטל ברך על שתוף הפעולה בין רשות החירום הבינלאומית לבין הלשכה וסוכם כי הלשכה תקבל מידע שוטף רלבנטי לפעילותה מרשות החירום הלאומית, וכי מר אברהים יצורף לוועדת משק לשעת חירום של מחוז חיפה.

    בתמונה מימין: ריאד אברהים, רו"ח שמוליק וטנשטיין, דוד קסטל, גלעד מס ואביאל קורן

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן