ביקור בפארק תעשיה מבואות גלבוע 10/7/2024 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | תקנות הביטוח הלאומי – שיפוי מעסיקים לגבי תקופת שירות מילואים שהוא שירות חירום | הגשת בקשות למענק לחודשים ינואר-פברואר 2024, עבור עסקים ביישובים מוטי תיירות או שחלו לגביהם הגבלות מחמירות | נפתחה האפשרות לבקש מקדמות לחודשים מרץ אפריל 2024, לעסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו בעקבות המלחמה | תביעות לפיצויים במסלול מחזורים – ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | מתן פטור זמני מהצגת אישור תקן רשמי (2ג2) לטובין המיועדים לסיוע מלחמתי או לתרומות עד ה-30 ביוני 2024 | הגשת מכתב הנמקה בנוגע לשלילת מתן מענק | תיקון לחוק החיילים המשוחררים החזרה לעבודה | נפתחה האפשרות להגשת תביעות פיצויים במסלול שכר לחודשים ינואר-פברואר 2024 ובמסלול מקדמות לחודשים מאי-יוני 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    רפורמת התקינה החדשה: "לא עוצרים בנמל" יוצרת שינוי דרמטי למשלוחי היבוא

    25.7.24

    רפורמת התקינה החדשה יוצרת שינוי דרמטי – רק כ-13% ממשלוחי הייבוא צפויים לעבור בדיקות ואילו כ-87% מהמשלוחים ייובאו על בסיס הצהרות היבואנים על עמידה בתקן בלבד!

    נתונים אלו נמסרו אתמול במפגש הדרכה על רפורמת התקינה "לא עוצרים בנמל", שנכנסה לתוקף ב-1 ביולי 2024. הוובינר אורגן ע"י לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון בשיתוף לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים חיפה והצפון. ההרצאה המרכזית במפגש הייתה של עו"ד גיל נדל, המתמחה בדיני יבוא יצוא, הובלה, שילוח וסחר בינלאומי ומכהן כראש מחלקת מסים (משותף) במשרד עוה"ד גולדפרב, זליגמן ושות'.

    בתחילת המפגש, בו השתתפו עשרות משתתפים, נשאו דברים מנכ"ל הלשכה, רו"ח שמוליק וטנשטיין ויו"ר לשכת סוכני המכס מאיר שריקי.

    רפורמת התקינה החדשה מציבה בפני היבואנים אתגר משמעותי של ניהול סיכונים. ההחלטה האם לנצל את מלוא ההקלות או להישאר במסלול ה"בטוח", תלויה במגוון גורמים ובנסיבות הספציפיות של כל יבואן ומוצר.

    וזה רק היבט אחד של השינויים המשמעותיים ברפורמה זו, הכוללת מצד אחד הקלות בדרישות היבוא, (כגון: ביטול הצורך להגיש בקשות למעבדת בדיקה לשחרור משלוחים במסלולי הצהרה, ביטול לשנה של החובה לשמור תעודת בדיקה בתיק המוצר בקבוצת יבוא 3 ועוד) ומצד שני החמרות קשות בתהליכי האכיפה, (כגון: הרחבת סמכויות הממונה על התקינה בהקשר של יבואן מפר אמון, הכפלת גובה העיצום הכספי ליבואן שאינו מחזיק תיק מוצר כנדרש ועוד).

    עו"ד נדל סקר בהרחבה ובשיטתיות את כל עקרונות הרפורמה ונתן המלצות ו"טיפים" ליבואנים מהן האפשרויות החדשות העומדות בפניהם לאחר החלת הרפורמה, המאפשרת שחרור של חלק נכבד ממוצרי הייבוא על בסיס הצהרת היבואן כי המוצר עומד בדרישות התקינה.

    מנגד – החקיקה קבעה קנסות אדירים לייבואנים, יתגלה כי מוצר שלהם לא עומד בדרישות התקינה למרות הצהרתם ו/או הם לא עמדו בדרישה להחזיק תיק מוצר מותאם לדרישות החדשות. קנסות אלו עלולים להגיע לסכום המתקבל ממכפלה של מספר המוצרים המיובאים בסכום של 25,670 ₪ או בערך הייבוא במשלוח המדובר במונחי CIF כפול 10 – לפי הנמוך מביניהם!!! אמנם לממונה על התקינה יש סמכות להפחית את הקנס משמעותית, בהתאם לנסיבות המקרה, אולם עדיין סכום הקנס יהיה גבוה.

    בנוסף, אם לייבואן לא יהיה תיק מוצר לפי הנדרש הוא עלול להיות מוכרז כ"מפר אמון" לתקופה של עד שנה.

    במפגש השתתפה גם יעל רוזן, מנהלת מחלקת הייבוא בחברת חרמון מעבדות, החברה בלשכת המסחר, שהציגה את השירותים הספציפיים של המעבדה, שעשויים להיות לעזר ליבואנים בהיערכות לעמידה בדרישות הרפורמה, כגון: ניהול תיקי מוצר, סקירת תעודות, דו"חות ומסמכי יצרן ובדיקות תקינה אחרות.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן