X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    עדכון הוראת מנכ"ל 2.6 – מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לטובין המיובאים ביבוא מסחרי + הוראות מעבר עדכניות

    משרד הכלכלה מעדכן כי נחתמה הוראת מנכ"ל 2.6 מעודכנת, המאפשרת לקבל פטור מאישור עמידה בדרישות הממונה על התקינה, ומשלימה צעד נוסף ברפורמת התקינה לשנת 2024.

    כזכור, ב-1 ביולי 2024 נכנס לתוקפו החלק הראשון ברפורמת "מה שטוב באירופה – טוב בישראל", המוכר בשם "לא עוצרים בנמל" , המסיר נטל רגולטורי משמעותי בהליך יבוא טובין הנדרשים באישור עמידה בתקן רשמי, ומשויכים לקבוצות יבוא 2 ו-3. טובין המשויכים לקבוצת יבוא 1, אינם נכללים ברפורמה זו, ואלו ממשיכים להיות מחויבים בהמצאת אישור זה טרם הכנסתם לארץ.

    עדכון הוראת מנכ"ל 2.6, הפועלת מכוח סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי, יוצרת מעטפת סיוע נוספת ליבואנים של טובין מקבוצת יבוא 1, ומאפשרת לקבל פטור עבורם לפי העילות והתנאים המנויים בה.

    לאור פרסום הוראת המנכ"ל 2.6 העדכנית, הממונה על התקינה נענה לבקשת אגף יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר ווהאריך את ההוראות שהיו תקפות עד סוף אוגוסט כמפורט להלן:
    1.  פטורים שניתנו מכוח הוראת המנכ"ל הקודמת יוסיפו לעמוד בתוקפם עד ליום 30.9.24. בטווח זמן זה, יוכל היבואן להזין בהצהרת היבוא קוד 60 או את מספר הסימוכין של הפטור שניתן לו מכוח הוראת המנכ"ל. יובהר כי החובה להחזקת תיק מוצר כנדרש, עומדת בעינה גם בתקופה זו.
    2.  לעניין טובין שערב השקת הרפורמה, ב-1.7.24, היו זכאים לפטור מהצגת מסמכים ביבוא על פי הוראת מנכ"ל 2.6 – היה ובמסגרת בקרה ביבוא או במסגרת בקרה בשווקים, יציג יבואן את המסמכים שהגיש במסגרת הפטור, הרי שככלל לא תבוצע בקרת תיק מוצר וככל שהממונה על התקינה ימצא כי יש לבצע פיקוח ואכיפה, תבוצע בדיקת המצרך, וזאת עד ליום 15.11.24.

    בהמשך לבקשתנו, משרד הכלכלה הכין מסמך, המסכם את המענה ליבוא טובין לפי הוראת מנכ"ל 2.6, למול החלופה הקיימת עבורם במסגרת נהלי הממונה על התקינה העדכניים לרפורמת "לא עוצרים בנמל" –  לחצו כאן

    • לעיון בהוראת מנכ"ל 2.6 המעודכנת ונספחיה באתר משרד הכלכלה- לחצו כאן

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן