ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    נשיא הלשכה דוד קסטל בוועידת המפרץ השנייה לאזוריות:

    20/04/2023

    שיפור הבריאות ואיכות החיים של תושבי חיפה והמפרץ חיוני לקידום כלכלי של הצפון

    ועידת המפרץ השנייה לאזוריות התקיימה אתמול, ה-21 במרץ 2023, במרכז הקונגרסים בחיפה בנוכחות מאות משתתפים ובהשתתפות שר הכלכלה, ניר ברקת, שרת התחבורה, מירי רגב והשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן. את הארוע הנחתה מירי נבו.

    ועידת המפרץ הנה יוזמה של אשכול רשויות המפרץ, בראשות המנכ"ל אהרון אזולאי, המאגד 18 רשויות באזור מפרץ חיפה, ומתקיימת בשיתוף פעולה עם גורמים כלכליים מהמגזר העסקי בהובלת  לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ומשרד עו"ד טיקוצקי דורון נס ושות'. בוועידה השתתפו נשיא הלשכה דוד קסטל שאף נשא דברים, חברי הנהלת לשכת המסחר ומנכ"ל הלשכה רו"ח שמוליק וטנשטיין.

    ראש עיריית קריית ים ויו”ר אשכול רשויות המפרץ, דוד אבן צור, אמר בפתח הוועידה: "הכנס הוא תולדה של עבודה קשה. לאשכול הישגים רבים והוא מוביל חזון. הייתה זו שנה פורצת דרך לאשכול במפרץ במגוון רב של תחומים, קהילה וחברה, תחבורה, סביבה ועוד. היום אנו שמים את מפרץ חיפה על המפה. אני קורא לכל ראשי הרשויות; היהודיות, הערביות, הדרוזיות – כוחנו באחדותנו! כל רשות מביאה את ייחודה ואת איכותה, ויחד כולנו יוצרים פסיפס שלם של תרבויות".

    בכנס השתתפו דוברים רבים, ביניהם שר הכלכלה, שרת התחבורה והשרה לאיכות הסביבה, נציגים בכירים של רשויות ממשלתיות ועירוניות ומומחים בתחומים שונים.

    שר הכלכלה, ניר ברקת, אמר כי צריך לחולל שינוי גדול בצפון, ואזור המפרץ מהווה פוטנציאל גדול לפיתוח הצפון כולו ומטרופולין חיפה בפרט. יתרונות אזור המפרץ הם בקיומם של מוסדות אקדמיים ברמה גבוהה, מחקר איכותי, תעשייה ונמל עם פוטנציאל פיתוח. במסגרת התוכנית לפינוי המפעלים המזהמים במפרץ, אמר  שר הכלכלה כי קיים פוטנציאל להסב את עובדי התעשייה הפטרוכימית לעבודה בתחומים של חדשנות.

    יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, אמר כי הטכניון בחיפה מייצר את כח האדם הכי איכותי, אבל רובו מסיים לימודיו ועובר למרכז. לדעתו, סיבה מרכזית לכך היא הזיהום באזור המפרץ ולא רק העדר תעסוקה. הוא ציין כי בין הקריות לחיפה יש 25,000 דונם, שבהם רק כ-1300 עובדים של בתי הזיקוק. בשטח כזה אמורים לעבוד כ-80,000 איש. במסגרת תפקידו אמר כי בהמשך לתפקידו כיו"ר ועדת המנכ"לים, שהחליטה על פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, הוא יפעל לכך, שהדבר יקרה עוד לפני שנת 2030.

    נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דוד קסטל הודה ליו"ר האשכול על הפעילות המבורכת בשנים האחרונות. בדבריו, הדגיש, שאסור להסתפק בהבטחות, תוכניות ותקציבים. צריך לדרוש מכל שר בתחום האחריות שלו רשימת יעדים, מעקב צמוד אחר תאריכי יעד ומדדים, שיראו התקדמות וסגירת הפערים בהשוואה למרכז.

    לדברי קסטל, תוחלת החיים אצלנו נמוכה מהמרכז. חייבים לפתור את בעיית הזיהום מהמפרץ. בהשוואה של חיפה והצפון למרכז הארץ לפי מדדים, כגון: מספר הרופאים, מיטות בבתי חולים ומכשור טכנולוגי ל-1000 תושבים, אנחנו בפיגור משמעותי.

    דנים כבר 26 שנים בנושא שדה תעופה בינלאומי נוסף. חייבים לקבל החלטה סופית ומהר. שדה תעופה בצפון חיוני לאזור ולמדינה.
    נשיא הלשכה דרש, שלפני אישור מטרו במרכז ידאגו לשיקוע הרכבת בחיפה, ישפרו את תשתיות התחבורה היבשתית (כבישים ורכבות) מהצפון לכל המדינה.

    בנושא שדה התעופה בלטה עמדתו של יואב צוקרמן, דירקטור בנמל המפרץ, ומי שעוסק ב-20 השנים האחרונות בפיתוח נמלי ישראל. לטענתו ועפ"י ניסיונו בייבוש שטחי ים עבור נמל המפרץ, שדה תעופה בינלאומי שני בצפון צריך להיות בתוך הים, מאחר שהעלות של ייבוש דונם אחד בים, כולל עמידה בדרישות איכות הסביבה, הנה כמליון ₪, ביחס לעלות ממוצעת של דונם באזור המפרץ, שהיא כ-4 מליון ₪. הוועדה, העוסקת בנושא שדה התעופה השני אינה שוקלת כלל אלטרנטיבה זו.


    בתמונה נשיא הלשכה דוד קסטל


    בתמונה מימין: אהרון אזולאי, מירי נבו ורו"ח שמוליק וטנשטיין

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן