ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    נותנים לך…אז כדאי לקחת

    נותנים לך…אז כדאי לקחת

    אחת לתקופה ולפי אילוצי תקציב הממשלה, מוצעים לעסקים מסלולי מענקים שונים, היכולים לסייע בפיתוח העסק.

     

     מהם המענקים ומה כדאי לדעת לגביהם?
    מדינת ישראל והעומדים בראשה מבינים כי באמצעות פיתוח עסקי חברות שונות במשק מצליחות להתקדם, לייצר יותר מקומות עבודה, ובאמצעות מסחר ומכירה לחו"ל להגדיל את תשלום המיסים, להגדיל את תקבולי המדינה ולהעשיר את הקופה הציבורית. הקופה הציבורית תשמש לאחר מכן את כולנו בשלל תקציבי הממשלה הנדרשים. לכן, אחת לתקופה, מכריזים  משרדי הממשלה השונים על אפשרויות לקבלת מענקים שונים, בהתאם לתחום פעילותו של המשרד הממשלתי. מענקים אלה מתוקצבים מבין מספר מיליוני שקלים ועד עשרות ומאות מיליוני שקלים. בעקבות התקציב שאושר לאחרונה אנו עדים לחידוש מסלולי מענקים שונים.

    מענקי פיתוח פעילות
    מענקי פיתוח פעילות הינם מענקים הניתנים לחברות שונות המעוניינות להגדיל את פעילותן בתחום מסוים, לייצא חלק מתוצרי הפעילות שלהם או שמעוניינות לפנות לשווקים חדשים בחו"ל.

    תוכנית כסף חכם מסלול יצואן מתחיל – הינה תוכנית המסייעת לחברות שאינן מייצאות או חברות שהיקף היצוא שלהן מאד נמוך והמעוניינות להרחיב את פעילותן בתחום הייצוא ולקבל סיוע בשיפור יכולותיהן להגדלת הפעילות. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון הוצאות שיווקיות שונות ובאמצעות השתתפות בתשלום ליועצים שתחום מומחיותם הינו שוק היעד אליו שואפות החברות להיכנס או להגדיל את פעילותן. המענק הינו עד לגובה של 300 אלף ₪, בתנאי שאינו מהווה יותר מ-50% מהיקף התוכנית השיווקית שבוצעה.

    תוכנית כסף חכם מסלול יצואן מנוסה – תוכנית זו הינה תוכנית מתקדמת יותר ומיועדת לחברות שכבר פעילות בחו"ל ומעוניינות להגדיל את פעילותן בשווקים בהן הן עדיין לא  פעילות. כמו במסלול של"ב, גם כאן הסיוע ניתן בתצורת השתתפות בהוצאות שיווקיות שונות וכן תשלום ליועצים עם מומחיות בשווקי היעד השונים. במסלול זה המענקים יותר גבוהים ויכולים להגיע ל-500 א' ₪ וכאן שיעור ההשתתפות הוא בין 30%-50% מסך התוכנית השיווקית שבוצעה.

    מענקי פיתוח פיזי
    מענקי פיתוח פיזי הינם מענקים הניתנים לפיתוח תעשייה, מסחר ואף דיור. מענקים אלה הינם חלק ממבחר מענקים, המוענקים באמצעות חוק עידוד השקעות הון ומסייעים לחברות שונות להגדיל את פעילותן באמצעות רכישת רכוש קבוע בכלל וציוד תעשייתי בפרט.
    התנאים המחייבים הינם להיות חברה המייצאת לחו"ל ונמצאת באזור פיתוח א' או המעוניינת לעבור לאזור פיתוח א'. גובה המענק הינו כ-20% מכלל ההשקעות המבוצעות לפי התוכנית.
    בשנים האחרונות נכנס לתוך מרכז ההשקעות גם תחום הבניה לדיור ולהשכרה לטווח ארוך כאשר חברה המעוניינת לבצע בניה ולהשכיר את רוב הדירות בבניין לשכירות לטווח ארוך, במחירי שוק כמובן, תזכה לאפשרות לקבלת מענקים והטבות שונות בהתאם לתוכנית המוצעת ולביצוע השכרה לטווח ארוך בפועל.

    מענקי פיתוח הון אנושי
    פיתוח הון אנושי וקידום הרחבת התעסוקה בישראל, של אוכלוסייה כללית ובייחוד של אוכלוסיות ספציפיות, הינה אחת המטרות העיקריות של הממשלה. הרי הגדלת התעסוקה מורידה את אחוזי האבטלה ומורידה את הדרישה לדמי אבטלה מחד ומאידך מגדילה את תשלומי המס של העובד והמעביד לקופת המדינה. לכן מעודדים משרדי הממשלה שונים את נושא ההעסקה בשני מסלולים עיקריים:


    מסלולים ייעודיים לאוכלוסיות יעד שונות
    – מסלולים המפורסמים אחת לתקופה ומייעדים פניה לאוכלוסייה או אוכלוסיות ייעודיות והעסקתם בתחומים שונים. ישנם מסלולים המעודדים העסקת אוכלוסיות שונות בתחומי התעשייה, וישנם מסלולים המעודדים הגדלת התעסוקה של כלל האוכלוסיות באזורים מסוימים. העיקרון המלווה את כלל המסלולים השונים תחת קטגוריה זו הינה השתתפות של המדינה לאורך כמעט שלוש שנים בתשלומי השכר של העובדים, שנקלטו תחת מסלול זה, ובהיקפים של בין 10%-30%.


    מסלול כללי להכשרה תוך כדי עבודה
    – מסלול, שהיה בעבר מיועד בייחוד לענפי התעשייה ובשנה האחרונה נפתח גם למקצועות נוספים ומכיל היום מעל 100 מקצועות שונים בתחומי התעשיה, המסחר והשירותים, רשימה מלאה ניתן למצוא באתר זירת המעסיקים במשרד העבודה. ניתן גם להגיש בקשה ספציפית לבחינת מקצוע שעדיין אינו מופיע ברשימה. מסלול זה מיועד להכשרת עובדים תוך כדי חניכה בעבודה ומאפשר להגיע למענקים של בין 10-17 אלף₪ בהתאם לפרמטרים שנקבעו לכל עובד.

     

    מענקי פיתוח ידע
    פיתוח ידע הינו תחום אותו מעודדת המדינה באמצעות רשות החדשנות. רשות החדשנות מציעה מסלולים המסייעים לחברות מסורתיות, המעוניינות להכניס ידע וטכנולוגיה חדשים, באמצעותו לייצר מוצרים מתקדמים. המסלולים השונים פונים למבחר חברות יצרניות בענפים שונים כגון: מזון ומשקאות, טקסטיל, עץ, גומי, פלסטיק, חומרי בנין ועוד.


    מסלול מכינת מחקר ופיתוח
    – מיועד לחברות שעדיין לא ביצוע פעילות של מחקר ופיתוח ומאפשר להם לקבל בעיקר סיוע בתשלום על שעות ייעוץ באמצעות יועצים חיצוניים. המענק מגיע עד  לגובה של 66% מסך התוכנית ולא יותר מ-75 א' ₪.


    מסלול מחקר ופיתוח מתקדם
    – מיועד לחברות שביצעו בעבר פעילות של פיתוח ומעוניינות להכניס תהליכי חדשנות נוספים ולשפר את תנאי הייצור. גם כאן מדובר במבחר ענפי ייצור שונים בענפים השונים כפי שהוזכרו והמענק יכול לשמש לפיתוח מכונות, פיתוח תבניות, רכישת ידע ומסחור ידע בחו"ל. המענקים נעים בין 30%-50% מסך התוכנית המאושרת.

    לסיכום
    הממשלה מעוניינת לקדם את הכלכלה במדינה ולשם כך מקצה למשרדי הממשלה השונים אפשרויות להענקת מענקים שונים, ואף מוציאה מסלולים ייעודיים לסוגי פעילות, לסוגי אוכלוסיות או אזורים גיאוגרפיים שונים, כדי לקדם את הפעילות העסקית, להרחיב את מעגלי התעסוקה וכפועל יוצא לייצר הכנסות נוספות לקופת המדינה. הגשה לענקים אלה צריכה להיעשות באופן מקצועי, כדי להצליח להיות חלק מהקצאת התקציב המאושרת למסלול. זאת,  מאחר שישנן הרבה חברות, הניגשות למסלולים השונים, וככל שהתוכנית תהייה מנוסחת נכון ומותאמת לדרישות המשרד הממשלתי הרלוונטי, כך סיכויי קבלת המענק יגדלו.

     

    • המידע בכתבה אינו מהווה המלצה, אינו מהווה ייעוץ ואינו תחליף לייעוץ

     

    יואב שטרן הנו בעל משרד לליווי פיננסי, ליווי עסקי ופתרונות מימון ואשראי שונים  לעסקים וחברות.
    מייל:  yoav@yoavstern.co.il
    טלפון: 052-6909595

     

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן