ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 | תקנות הביטוח הלאומי – שיפוי מעסיקים לגבי תקופת שירות מילואים שהוא שירות חירום | הגשת בקשות למענק לחודשים ינואר-פברואר 2024, עבור עסקים ביישובים מוטי תיירות או שחלו לגביהם הגבלות מחמירות | נפתחה האפשרות לבקש מקדמות לחודשים מרץ אפריל 2024, לעסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו בעקבות המלחמה | תביעות לפיצויים במסלול מחזורים – ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | מתן פטור זמני מהצגת אישור תקן רשמי (2ג2) לטובין המיועדים לסיוע מלחמתי או לתרומות עד ה-30 ביוני 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    מפגש עסקים מהחברה הערבית ומהחברה הדרוזית לקידום העסקים והתיירות בצפון

    18/04/2024

    מעל 40 בעלי עסקים בכירים מכל רחבי הצפון, שהצטרפו  ללשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, השתתפו במפגש מיוחד, שהתקיים במסעדת "פואגו" במע'אר, בהשתתפות ראש העיר מע'אר וראש המועצה המקומית דיר אל אסד

    לפני כשנה וחצי הצטרף לצוות עובדי לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ריאד אברהים, ששימש בתפקידים בכירים במשרד הכלכלה – מנהל כ"א לשעת חירום, מנהל מחוז חיפה והצפון, סמנכ"ל מחוזות המשרד ועוד. בתפקידו בלשכה כמנהל שיווק ורגולציה בכיר פועל ריאד ב-2 תחומים עיקריים: הראשון, סיוע לחברי הלשכה בכל הנוגע להתמודדות עם חסמים בירוקרטיים ועם דרישות הרגולציה, כולל סיוע בבעיות המלחמה, כגון: בקשות ולת"ם לעובדים, שחרור רכבים מגויסים, אישורי מפעל חיוני ועוד, והשני: הרחבה משמעותית של כמות העסקים החברים בלשכה מהחברה הערבית ומהחברה הדרוזית בצפון הארץ. עסקים אלו מהווים כ-50 אחוז מהפעילות העסקית בצפון הארץ, ומן הראוי כי חלקם בקרב חברי הלשכה יגדל.

    עד כה הצטרפו ללשכה עשרות רבות של חברות ותיקות ומבוססות מקרב קהלים אלו, בתחומי התעשייה, היבוא, הלוגיסטיקה והשירותים העסקיים. המפגש השבוע תוכנן להתקיים בחודש אוקטובר 2023 ונדחה עקב פרוץ המלחמה. מטרתו לחזק את ההכרות עם הלשכה ועם שירותיה לעסקים וליצור הכרות בין בעלי העסקים עצמם, שכל אחד מהם הציג את עצמו ואת עיסוקו במפגש. כמו כן, התקיימה הרצאתו של (אל"מ מיל') ד"ר ענאן ווהבי, "עסקים ופיננסים בצל שינויים פוליטיים".

    ראש העיר המארחת מע'אר ד"ר תאיר קיזל, שנכנס לתפקידו לאחרונה, ברך את הלשכה ואת המשתתפים על היוזמה להקמת החטיבה הצפונית בלשכה ועל קיום המפגש, וסיפר על תוכניותיו לקידום  כלכלת העיר המתפתחת ולהגברת הביטחון האישי ועל מטרתו להפוך את מע'אר למרכז אזורי ולעיר מבוקשת למגורים ולהקמת עסקים.

    נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דוד קסטל, שציין תחילה כי חשוב להזכיר את החטופים בעזה, את המפונים מהצפון ומהדרום, שלח תנחומים למשפחות חללי המלחמה והחלמה לפצועיה. נשיא הלשכה ברך את המשתתפים וציין כי האזור שבו מתקיים המפגש הנו פנינה תיירותית. מדובר בפוטנציאל לא ממומש דיו, ויש לנצלו. לאור מצב המלחמה המתמשך, הציע נשיא הלשכה לעסקים המשתתפים, להיעזר בשירותי הלשכה, בעשרות יועצים מומחים במגוון תחומים עסקיים, העומדים לרשותם לייעוץ ראשוני ללא תשלום, בנציגם בלשכה בפתרון בעיות רגולציה וביתר השירותים לקידום העסק בארץ ובחו"ל.

    עוד סיפר נשיא הלשכה על התנודות הגדולות בענף הספנות, שבו פועלת גם החברה שלו מזה עשרות שנים. ענף זה מושפע מאוד מהמלחמה המתמשכת. בעקבות מתקפות הח'ותים המתמשכות, נאלצו קווי הספנות להסיט את מסלולי האוניות מהמזרח הרחוק לים התיכון, ולהקיף את יבשת אפריקה במקום לעבור בתעלת סואץ. הדבר מוסיף 20 ימים למסע הפלגת האונייה – 10 ימים בכל כיוון. למרות, שמצב זה, היא אמור ליצור ביקוש יתר לאוניות, וכתוצאה מכך לגרום לעליות בדמי ההובלה בספנות, קיימת מגמה הפוכה של ירידת מחיר דמי ההובלה. הסיבה לכך היא גידול מתמיד בהיצע האוניות. במהלך שנות משבר הקורונה חלה עלייה בביקוש לנפח הובלה כמגמה עולמית, והדבר הוביל להזמנה מאסיבית של אניות חדשות ע"י חברות הספנות. בניית אנייה נמשכת זמן משמעותי, ובתקופה הנוכחית מתווספות עוד ועוד אניות להיצע העולמי, וזה ההסבר לירידת מחירי ההובלה הימית.

    מנכ"ל הלשכה רו"ח שמוליק וטנשטיין סקר בקצרה את שירותי הלשכה, הודה לריאד על פועלו החשוב בהקמת "החטיבה הצפונית " ופעילותה השוטפת ועודד את החברות ואנשי העסקים לנצל מה יותר את שירותי הלשכה המגוונים.

    גם ראש המועצה המקומית דיר אל אסד, אחמד דבאח, ברך את המשתתפים ואיחל להם וללשכה הצלחה בקידום הפעילות העסקית בפריפריה הצפונית.

    ד"ר ענאן ווהבי ציין בהרצאתו, כי כל מדינות המזרח התיכון נושאות את עיניהן אל הכלכלה המצליחה של מדינת ישראל – אל הסטארט-אפים שלנו, אל המחקר והפיתוח ואל כלל התעשייה ושאר ענפי הכלכלה. חשוב כי חלקן של החברה הערבית והחברה הדרוזית בעולם ההיי-טק והמו"פ הישראלי יגדל. כבר הוקמו 3 מרכזי מו"פ ביישובים ערביים, והם פועלים די בהצלחה. במגזר הדרוזי אין עדיין מרכז מו"פ, והוא שותף לקידום העניין. חלק מהתהליך הנו חיזוק התחום כבר בבתי הספר בחברה הדרוזית. עוד ציין כי תחום המו"פ בחקלאות ובכלל פיתוח החקלאות בישראל הוזנח, והביטחון הכלכלי של המדינה מחייב שמירה על החקלאות והשקעה בפיתוחה.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן