ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    מסלולי הפיצוי לעסקים והשינויים בחוקי העבודה – במוקד וובינר מיוחד של לשכת המסחר

    13.11.23

    מסלולי הפיצוי לעסקים והשינויים בחוקי העבודה – במוקד וובינר מיוחד של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון

    עשרות משתתפים מהמגזר העיסקי בחיפה והצפון השתתפו היום בוובינר המקצועי שקיימה לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, בשיתוף משרד עורכי הדין דורון טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', משרד רו"ח ארצי את חיבה, אלמקייס, כהן ושות' ומשרד עו"ד ש. פרידמן, אברמזון ושות'. הוובינר עסק במסלולי הפיצוי לעסקים, השינויים בחוקי העבודה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והיבטים של ניהול משאבי אנוש וחוסן ארגוני בתקופה זו.

    את המפגש פתח מנכ"ל הלשכה, רו"ח שמוליק וטנשטיין, שסיפר על פעילות מוקד הסיוע לעסקים של הלשכה במצב המלחמה המתמשך, נשיא הלשכה, דוד קסטל, הדגיש כי אנו בעיצומו של אירוע דרמטי למדינת ישראל וציין כי למרות הקשיים הרבים במלחמה הארוכה יש לנו כלכלה חזקה ויתרות מטבע זר משמעותיות. מנהל השיווק והרגולציה הבכיר בלשכת המסחר, ריאד אברהים, הרחיב על השירותים המיוחדים בסיוע מול הרשויות, שניתן לקבל בתקופת החירום בלשכה.

    "המסלול הירוק" לפיצוי עקיף של העסקים בכל רחבי הארץ אינו מפצה על אובדן רווחים אלא נותן החזר חלקי על הוצאות קבועות של העסק וגם פיצוי חלקי על שכר, ששולם על ידי העסק לעובדים. זהו המסלול הרלבנטי בדרך כלל לעסקים בחיפה ובצפון. עם זאת, לעסקים, הנמצאים ביישובים, שהמרחק שלהם מגבול הצפון הנו עד 9 ק"מ, מתאים, בדרך כלל, "המסלול האדום", המאפשר קבלת פיצוי מלא ללא תקרה. לפיצוי העקיף זכאים עסקים, שהמחזור שלהם ירד בחודש אוקטובר ו/או בחודש נובמבר 2023 בשיעור של 25% ומעלה. לעסקים, הממוקמים עד 40 ק"מ מרצועת עזה קיים גם "המסלול הכתום", המאפשר בחירה בין פיצוי בשל אובדן רווחים לבין פיצוי בשל אובדן שכר עבודה ולחקלאים הוא מאפשר בחירה בקבלת פיצוי לפי תנאי "המסלול האדום", אולם רק עד תקרה של 2.5 מיליון ₪.

    כך הסביר רו"ח ומשפטן יובל אבוחצירא, שותף ומנהל סניף חיפה והצפון, ארצי חיבה, אלמקייס, כהן, פתרונות מיסוי בע"מ, ויועץ הלשכה למיסוי ישראלי. רו"ח רונית בר ממשרדו הציגה בפירוט את "המסלול הירוק", שבו קיימים מתווי פיצוי שונים לעסקים בעלי מחזור של עד 300,000 ₪ ולעסקים בעלי מחזור שבין 300,000 ₪ ל-400 מיליון ₪. מסלול זה מהווה פיצוי להמשכיות עסקית, ויינתן רק לעסקים, שהמחזור שלהם ירד בשיעור של 25 אחוז ומעלה, ובהתאם למדרגות של אחוזי הירידה במחזור. לפיצוי 2 מרכיבים: פיצוי על חלק מההוצאות הקבועות של העסק ופיצוי חלקי על הוצאות שכר העובדים.

    עו"ד אלי דורון, שותף מייסד במשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', הרחיב על הפיצוי ב"מסלול האדום", המיועד לעסקים ביישובי הספר בדרום ובצפון. פיצוי זה הנו הרבה יותר רחב, ולמעשה מאפשר פיצוי מלא על מרבית הנזקים, שנגרמו לעסק. במקרים מסוימים, מסלול זה עשוי להתאים גם לעסקים, שאינם ממוקמים ביישובי ספר, למשל, עסקים עם סניף ביישוב ספר, עסקים, שיש להם עובדים, המתגוררים ביישוב ספר וכדומה. בנוסף לשורת תנאים קבועים, שיש לעמוד בהם, כדי להיכלל במסלול הפיצוי, סיפר עו"ד דורון על שורה של פסקי דין ממצבי מלחמה קודמים בעבר, שכתוצאה מהם היו קביעות משפטיות בסוגיות גבוליות ושנויות במחלוקת לגבי היכללות עסקים מסוימים במסלול פיצוי זה. לכן, לעסקים, שיש ספק לגבי היכללותם במסלול, מומלץ להיעזר בשירותים משפטיים מתאימים.

    עו"ד שירן מזרחי וילבך, ממשרד עוה"ד ש. פרידמן, אברמזון ושות', סקרה את כל הנושאים החשובים בדיני עבודה, שיש להם רלבנטיות למצב המלחמה, בין אם מדובר בדיני העבודה הקיימים ובין אם בשינויי החקיקה, שאושרו לאחרונה, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". היא הדגישה כי כל פגישה בתנאי העסקה קיימים של עובדים צריכה להיעשות במסגרת החוק, מטעמים ענייניים, בתום לב, במידתיות ובסבירות ובכפוף לשימוע. במסגרת הסברים על כל המקרים, שבהם אסור לפטר עובדים בתקופת המלחמה, הובהר כי אין איסור על הוצאה לחל"ת של עובדים, אולם יש לעשות זאת בהתאם לחקיקה ולתקדימים שנוצרו בתקופת משבר הקורונה.

    נושא מעניין נוסף שהוצג ע"י עו"ד מזרחי וילבך הנו התבטאויות של עובדים בזמן מלחמה ויחס המעסיקים אליהן. הודגש כי בכל מקרה של התבטאות חריגה כדאי כי המעסיק יתייחס לסוגיות של ותק העובד בעבודה, סוג התפקיד, תוכן הפרסום וחומרתו, הקשר בין הפרסום לפגיעה בתפוקת העובד, בעובדים אחרים ובמוניטין המעסיק.

    נדב כהן, פסיכולוג ויועץ ארגוני וחבר בלשכה, חתם את הוובינר בהרצאה על יצירת חוסן אישי וארגוני בתקופה מאתגרת זו והצעות פרקטיות למנהלים כיצד לסייע לעובדים להתמודד עם קשיים.

     

     

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן