ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    יצירת "קרן מאזנת" מהכנסות הארנונה

    בטיוטת חוק ההסדרים לשנת 2023 מוצעים שינויים מרחיקי לכת בתעריפי הארנונה, כולל העברת אחוז מסוים מהכנסות הארנונה מעסקים ברשויות, שיש בהן יותר הכנסות כאלו מעסקים מאשר ממגורים, לרשויות, שיש בהן יותר הכנסות ארנונה ממגורים מאשר מעסקים – כך הסביר עו"ד אסף גורה, יועץ הלשכה בארנונה ובמיסוי עירוני, בהרצאתו בפני פורום המנכ"לים של לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון השבוע. הפורום, הפועל בחיפה זו השנה ה-12, עוסק בעיקר בליבון דילמות עסקיות, המועלות ע"י המשתתפים, וסיעור מוחות, המתבסס על מאות שנות הניסיון הניהולי של המשתתפים בפורום.

    הרעיון של העברת הכנסות ארנונה מרשות אחת לרשות שנייה צפוי להיתקל בהתנגדות רבה של רשויות מקומיות, הנהנות מארנונה של עסקים רבים, שאינה מחייבת מתם שירותים בהיקף נרחב ע"י הרשות, בהשוואה לארנונה למגורים. מטרת השינוי הנה לעודד בנייה למגורים לאור משבר הדיור הכללי, ו"הקרן המאזנת" אמורה לחלק את הכספים, שיגיעו אליה, בין רשויות שונות, לפי מספר היתרי הבנייה למגורים, שיינתנו בכל רשות.

    שינוי מוצע נוסף הנו מתן אפשרות לרשויות המקומיות לצמצם במידה מסוימת את הפערים בין ארנונה למגורים לארנונה שלא למגורים, באופן הדרגתי, ללא אישור שרי האוצר והפנים. רשות מקומית, המוגדרת כ"איתנה" תוכל להפחית ארנונה לעסקים, אם במקביל היא תעלה את הארנונה למגורים באותה פרופורציה, ועד 5%.

    שינויים נוספים מוצעים בחוק ההסדרים, שכאמור, אין לדעת האם יתקבלו והאם יחולו שינויים בהצעות:

    1. אפשרות לשינוי שיטת המדידה ברשות מקומית, המבקשת זאת ומקבל אישור של השרים – כיום, קיימת אין אחידות בשיטות המדידה בין הרשויות המקומיות השונות.

    2. שינוי הכללים לגבי קבלת פטור עבור נכס שאינו ראוי לשימוש – המצב הנוכחי הנו,  שנכס כזה מקבל 3 שנים של פטור מארנונה, עוד 5 שנים של תשלום בתעריף הכי נמוך הארצי לפי ייעוד הנכס (מסחר, תעשייה, חניון וכו'), ולאחר מכן הנכס מקבל פטור מארנונה לצמיתות. מוצע בטיוטת חוק ההסדרים כי נכס לא ראוי לשימוש יקבל רק שנתיים של פטור מארנונה, לאחר מכן ישלם ארנונה עוד 8 שנים בתעריך המירבי העירוני לפי ייעוד הנכס, ולאחר 10 שנים ישלם ארנונה לפי התעריף המירבי הארצי בהתאם לייעודו. מטרת השיוני המוצע הנה להיאבק בתופעה של נכסים מוזנחים, העומדים אטומים או לא, ברחבי הערים, ובעליהם מקבלים פטור מתשלום ארנונה.

    עו"ד גורה סיים את דבריו בתזכורת כי ניתן להגיש השגה על שומות הארנונה (הודעות התשלום לשנת 2023) רק עד 90 יום מקבלת שומת הארנונה.

    לעיון במצגת מתוך ההרצאה לחץ כאן 

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן