ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    ועידת המפרץ הראשונה לאזוריות 2022 – קידום מטרופולין חיפה והצפון חיוני לעתיד המדינה

    בהשתתפות שר האוצר, אביגדור ליברמן, שרת הפנים, איילת שקד, שרת התחבורה, מרב מיכאלי והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ומשתתפים נוספים נערכה ביום שלישי ועידת המפרץ הראשונה לאזוריות, בשיתוף פעולה בין אשכול 17 רשויות המפרץ לבין לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, משרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' וארגונים נוספים.

    נושא החלטת הממשלה לתוכנית אב לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה, שהתקבלה החודש עמדה במרכז הוועידה. ראש העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, פתחה את הוועידה ותקפה בחריפות את הממשלה, בשל 3 תוכניות, העומדות לפני אישור וצפויות לטענתה לפגוע קשות בשינויים הנדרשים באזור חיפה ומפרץ חיפה.

    דוד אבן צור, יו"ר אשכול רשויות המפרץ וראש עיריית קרית יםאמר כי ועידת אשכול המפרץ הנה אירוע מכונן, והיא מביאה לקדמת הבמה מנוע חשוב לפיתוח וצמיחה כלכלית, סביבה המציעה איכות חיים, תוואי נוף ארצישראלי יפיפה ומוקד משיכה לתיירות פנים וחוץ. אמנת מפרץ חיפה לאנרגיה ואקלים, שנחתמה במסגרת ועידה זו, היא הצהרה חשובה מאין כמוה.

    שרת הפנים, איילת שקד, אמרה כי היא מסכימה שחיפה עיר מפוספסת. "אנו רוצים שדה תעופה. אני מציעה לא לזרוק הכל על ירושלים. ראש העיר וחברי מועצה צריכים לקחת את העיר בידיים ולראיה ראשי הערים במפרץ. יש לעשות דברים בצורה מסודרת וכל משרדי הממשלה עובדים על התוכנית. אנו רוצים לעבוד בצורה רצינית. יש לדאוג לרשויות שיפסידו ארנונה. חלוקת ההכנסות מנמל המפרץ תהיה לא רק חיפה אלא גם רשויות אחרות."

    שרת הפנים התייחסה בדבריה גם למשבר הפוליטי בחיפה ופנתה לנבחרי העיר ואמרה: "אני מבקשת מחברי מועצת העיר חיפה להעביר את התקציב. זו אחריותכם ונבחרתם לכך. גם מראש העיר אני מצפה שתיקח אחריות. תקבלו עוד חודש, אבל לא יכול להיות שעיר כמו חיפה מתנהלת ללא תקציב. תגמרו עם זה כבר וקחו עזרה ודוגמא מראשי ערים אחרות. אתם יכולים להגיע למצב של פיזור המועצה."

    השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה כי מטרת הממשלה היא להוציא את כל התעשיה הפטרוכימית ממפרץ חיפה – זאת החלטה דרמטית עבור המפרץ. יש מחויבות של הממשלה לפעול בהתאם להמלצת ועדת מנכ"לי המשרדים להוציא בתוך עשור את המפעלים מהאזור, ויש מו"מ המתנהל  מול חברת בתי הזיקוק."

    שרת התחבורה, מרב מיכאלי, אמרה בוועידה כי אין עתיד למדינת ישראל בלי פיתוח מטרופולין חיפה והצפון. הזיהום הנוכחי מהרכבת חמור ולכן הוא  וחייב להיפסק, יש להשלים  ובהקדם את חשמול הרכבת גם בחיפה."
    עוד הוסיפה מיכאלי: "הרכבת הקלה המכונה 'נופית' שתיסע בין חיפה לנצרת היא בעלת פוטנציאל אדיר לפיתוח האזור. הושקעו בפרויקט הזה 6 מיליארד שקל. בנוסף, 200 אוטובוסים חשמליים חדשים נכנסים לאזור.

    שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס לתוכנית להעלאת מס רכישה לרוכשי דירה רביעית ומעלה ולראשונה הוא הציג את שיעור מס הרכישה אליו הוא מכוון – בין 12% ל־12.5%. כיום, שיעור מס הרכישה לרוכשי דירות אלו עומד על כ־8% תלוי בשווי הנכס הנרכש, כך שמדובר על עלייה חדה של כ־4.5% משיעור המס הנגבה היום. ליברמן הדגיש, כי העלאת המס מכוונת בעיקר לרוכשי דירה רביעית ומעלה, משום שרוכשי דירה שנייה ושלישית לעיתים רבות רוכשים את הדירות עבור בני משפחתם ולאו דווקא להשקעה, המטרה היא להפחית את שיעור המשקיעים ולא את שיעור הרוכשים למטרות מגורים.

    לדבריו, ראשי הרשויות המקומיות רוצים יותר אזורי תעשייה ותעסוקה ופחות בנייני מגורים, מאחר שההכנסות מארנונה גבוהות יותר מאזורים אלו והשקעות העירייה הנדרשות נמוכות יותר.

    נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דוד קסטל, סיפר כי שיעור הבלתי-מועסקים בצפון גבוה ב-50 אחוזים מהיקפם במרכז; השכר הממוצע בצפון נמוך ב-40 אחוזים בהשוואה למרכז; היקף מקבלי שכר מינימום באזורנו גבוה ב-30 אחוזים מהיקפו במרכז. הוסיפו לכך את נתוני תוחלת החיים הממוצעת בצפון הנמוכים מהממוצע הארצי (הנשענים, כמובן, על היקף רופאים נמוך יותר לכל 1000 נפש וגם מכשור רפואי בזמינות נמוכה בהרבה) – והרי לכם מתכון מובטח להמשך תופעת ההגירה השלילית מהצפון למרכז, בקרב בוגרי האוניברסיטאות, הטכניון והמכללות באזורנו.

    לדבריו, הצפון שלנו חולה, ונדרש לא פחות מטיפול שורש כדי להבריאו. לא עוד החלטות ממשלה שיוותרו על הנייר ולא עוד הצהרות ריקות מתוכן – אלא מעשים של ממש.

    יש לפעול גם להקמת שדה תעופה בצפון, שיכול להוות מנוף כלכלי משמעותי לאזור, בדגש על תעשיית ההייטק. להגביר את ההשקעות בחדשנות ובטכנולוגיות באופן שיעצור את בריחת הצעירים המוכשרים שלנו שנודדים למרכז בהיעדר אפשרויות תעסוקה.

    יש עוד רעיונות רבים, כמו בתחומי התרבות והתיירות המשוועים להשקעה שבוודאי תניב פירות – אך יישומם של כל אלו דורש בעיקר התעשתות מהירה של הממשלה והחלטה חד-משמעית: להחזיר את הצפון למדינת ישראל!

    במסגרת הועידה הוחלט על הקמת הפורום הכלכלי לצפון בהשתתפות האשכול, לשכת המסחר ומשרד עו"ד דורון , טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'.

    בשם הפורום חילקו עו"ד רו"ח ד"ר שלמה נס, ממשרד עו"ד טיקוצקי ,דורון, נס  דוד קסטל, רו"ח שמוליק וטנשטיין מלשכת המסחר ואהרון אזולאי מנכ"ל האשכול אותות הוקרה על פעילותם הברוכה במשבר הקורונה לפרופ' מיכאל הלברטל, מנהל רמב"ם – הקריה הרפואית לאדם בחיפה ולד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה, פוריה.

    בתמונה מימין לשמאל: עו"ד שלמה נס, רו"ח שמוליק וטנשטיין, פרופ' מיקי הלברטל, ד"ר ארז און ודוד קסטל.

    קרדיט לצלמים: עודד קרני, גלעד קבלרצ'יק

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן