ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    העדר תכנית מוסדרת להשלמת הרפורמה בנמלי הים

    24/07/2023

    נשיא איגוד לשכת המסחר, עו"ד אוריאל לין: "אני מתקשה להבין את ראש הממשלה נתניהו, המוכן להשמיט מתוכנית העבודה של הממשלה את השלמת הרפורמה בנמלי הים, וכלל רציפי הים, פרי חזונו שלו בתקופת כהונתו כשר אוצר".

    "תכנית העבודה של משרד התחבורה אינה כוללת טיפול כלשהו בנושא התחרות בנמלי הים. למעט אמירות חסרות ממשות על חשיבות הפחתת יוקר המחיה וקידום התחרות בין הנמלים". הדברים נאמרו בתגובה לתוכנית העבודה של משרדי הממשלה, שפורסמה לאחרונה על ידי משרד ראש הממשלה. לדבריו, למשרד התחבורה ישנה הזדמנות פז לפתור את בעיית הנמלים בישראל, אבל מסיבותיו שלו הוא בוחר שלא לעסוק בכך ולא לכלול זאת במסגרת יעדיו לשנת 2023.

    בהקדמה לתכנית העבודה של משרד התחבורה לשנת 2023 מצוין כי "האתגר השלישי הוא הפחתת יוקר המחיה. לצורך כך, נטפל בעלויות השינוע, נקדם תחרות בין נמלי הים במטרה להוזיל עלויות ולהביא לקיצור זמני הטעינה והפריקה…" אולם בהמשך אין כל תכנית מוסדרת לנושא ואין יעדים שקבע המשרד.

    "דרך נמלי הים בישראל עובר כ-25% מהתל"ג הישראלי. כ-400 מיליארד ש"ח. למרות זאת, ולמרות התחרות לכאורה שקיימת בנמלים, שחלקם הופרטו, משרד התחבורה אינו מאשר לכלל הנמלים לפעול בצורה מלאה ולעשות שימוש בכל הרציפים הנמצאים ברשותם" אומר לין. הוא התייחס, בין היתר, לרציפים 7 ו-8 בחיפה וברציף 28 באשדוד, היות שהנמלים לא קיבלו כתבי הסמכה, המאפשרים להם לנצל רציפים אלה במלוא התפוקה. "הם צריכים לקבל תקופת הסמכה של שימוש מלא ברציפים, לצורך פריקת מטען כללי ומטעני צובר ללא הגבלה ולתקופה מינימלית של 10 שנים, שתצדיק השקעות הוניות למנופים כבדים ככל הנדרש וכן ציוד אחר" לדבריו, העיכוב הנגרם בשל כך בפריקת אוניות מייקר את עלויות הייבוא ועולה לכל יבואן 8,000 – 30,000 ₪ ליום, בהתאם לגודל האוניה. עלויות שנתיות אלה, המגיעות לעשרות מיליוני שקלים, מושתות על הציבור וגורמות לעליות מחירים. "חבל שממניעים שונים ולא ענייניים, משרד התחבורה מונע תחרות אמיתית ומלאה בנמלי ישראל ובמקום להכניס זאת לתכנית העבודה, הוא מסתפק באמירות כלליות על מחויבותו להפחתת יוקר המחיה.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן