ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    המהפכה האוטונומית של חברת סמארטק – ממפעלי ייצור מסורתיים למפעלים חכמים. ראיון עם מנכ"ל סמארטק – חנוך מגיד

    31/08/2023

    "חברת סמארטק עוסקת בהטמעת טכנולוגיה מתקדמת וחכמה בקווי הייצור של התעשיה המסורתית. תעשיה זו ברובה, מסיבות שונות, נמצאת בפיגור בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות לעומת תעשיות אחרות. הפתרונות שלנו כוללים מערכות טכנולוגיות מתקדמות לחסכון משמעותי בחומרי גלם ופתרונות AI המאפשרים שליטה אוטונומית של קווי הייצור.

    "התעשייה המסורתית מתאפיינת בריווחיות מאוד נמוכה, בתהליכי ייצור לא יציבים, באתגרי סינכרון בין מכונות תהליכים ואנשים, ובתפוקה משתנה. מטרתנו להאיץ את המהפכה הטכנולוגית הבאה ע"י פיתוח פתרונות מתקדמים מותאמים לתעשייה הזו ולהצעיד אותה לעבר ייצור מתקדם כדי לייעל תהליכי ייצור ולהגדיל את הריווחיות.  הפתרון החדשני של סמארטק מבוסס בינה מלאכותית ונקרא Autonomous Manewfacturing™ , והוא מקפיץ את המפעל המסורתי מעבר למה שמוכר היום כתעשיה 4.0", כך אמר חנוך מגיד, מנכ"ל סמארטק.

    בראיון הסביר מגיד: "המפעל המסורתי מורכב, בין היתר, מתהליכים קריטיים, שבהם חומרי גלם העוברים תהליכי עיבוד שונים. המפעל התהליכי מתמודד עם פרמטרים רבים המשתנים במהותם: חומרי גלם שונים, תנאי סביבה, טמפרטורה, לחות ועוד, ומכונות שברוב המקרים, אינן מסונכרנות ביניהן באופן אופטימלי בזמן הייצור. במרכזו של התהליך נמצא העובד המיומן והמנוסה בחדר הבקרה מול מספר לא קטן של מסכי מחשב, והוא נדרש לווסת  ולסנכרן את התהליך. ולכן באופן מובנה  תהליך ייצור הינו משימה לא יציבה, קשה לשליטה, וביצועה  מבוסס על החלטות מפעיל, שתלויות בנסיון או במידת הריכוז שלו באותו רגע".

    "אנחנו יוצרים בינה קוגנטיבית", אמר מגיד, "אשר ממליצה בכל רגע נתון מהי ההחלטה הטובה ביותר בהתאם להתקדמות תהליך הייצור בזמן אמת: האם יש לצמצם בעלות, להעלות את התפוקה, לשפר את האיכות, ועוד, וכתוצאה מכך ממליצה למפעיל בחדר הבקרה מה כדאי לעשות או במוד אוטונומי להוריד את הפקודה הנכונה לבקר המכונה ולשנות את פרמטרי העבודה בהתאם לתהליך הרלוונטי בזמן אמת.

    בתחום התעשיה התהליכית, ישנם פתרונות לא מעטים מבוססי בינה מלאכותית, אבל הם בעיקר מנתחים תהליכים כגון מה קרה-יקרה?, או מה מומלץ לעשות. לעומת זאת סמארטק מפתחת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית ביחד עם הניסיון הרב שלה בריצפת הייצור המסורתי ולוקחת את הפתרון לרמה גבוהה יותר. הפתרון ממליץ למפעיל בזמן אמת על הפעולה הנכונה, או במצב אוטונומי ע"י לקיחת השליטה על התהליך ושינויו באופן שוטף ורציף לייצור אופטימלי.

    הפתרון מותקן ומוטמע בקו הייצור ולא בענן גם בגלל הדרישה לאיסוף הנתונים, לעיבודם והתגובה המהירה הנדרשת כדי לנווט נכון את תהליך הייצור.

    "שליטה 'על ההגה' איננה תהליך פשוט כלל", סיכם מגיד, "צריך ידע וניסיון, זהירות וגם תעוזה. המכונות והתפעול של פס הייצור הינם תהליכים יקרים, ולכן נדרש להפעיל אותן באופן נכון ומיטבי. אנו מביאים את התחום לשלב הבא שלו, עם מערכת מתקדמת, המבשרת את הייצור האוטונומי. בעוד שחברות לא מעטות מנתחות את המכונה, על מנת לספק תובנות לבני אדם – אנו פועלים בגישה הוליסטית: לומדים ומנתחים גם את פעולות בני האנוש, כדי להפוך את המכונות ליותר חכמות. כך ניתן לייצר חיבורים מסובכים יותר בקו הייצור, ולהביא לחיבור חכם בין אדם ומכונה, ובסופו של דבר יצרנו  פתרון שהוא אגנוסטי לתהליך הייצור או התעשייה הספציפית ומתאים למגוון גדול של תעשיות תהליכיות כדוגמת תעשיית המזון, הנייר, העץ, המזון ועוד".

    "אנו פועלים בשני עולמות והחיבור שלהם", סיכם מגיד, "רגל אחת שלנו נטועה בעולם התעשייה המסורתית בריצפת הייצור , והרגל השניה בעולמות התוכנה וה-AI. כך, אנו פועלים ל'תרגום' ולחיבור בין שני עולמות שונים אלה, תוך התגברות על מכשולים ואתגרים טכנולוגיים ואנושיים, כגון התנגדות ושמרנות. אנו מכירים את השפה התעשייתית וגורמים להפיכת תהליכים לאוטונומיים ואופטימליים".

    "סמארטק מאיצה את המהפכה התעשייתית לשלב הבא בהפיכת תהליכי ייצור קריטיים לאוטונומיים ומשדרגת את התעשיות המסורתיות לארגונים רווחיים יותר ותחרותיים יותר" כך מסכם מגיד מנכ"ל החברה.

    סמארטק היא חברת הייטק שמספקת טכנולוגיות מהפכניות לתעשיית הייצור הגלובלית. סמארטק עושה מהפך בייצור המסורתי על ידי הפחתת שימוש בחומרי גלם ושחרור הפוטנציאל הטמון שבנתונים, ומסייעת לתעשיות הגדולו בעולם לשדרג את המפעלים שלהן למפעלים חכמים על ידי הפיכת קווי הייצור הקיימים לקווים יעילים יותר ואוטונומיים.

    סמארטק ממוקמת בפארק קיסריה ויש לה נוכחות בארצות הברית, קנדה, אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית.

    למידע נוסף אודות פתרונות הטכנולוגיה החדשניים של סמארטק לתחום הייצור המסורתי, בקרו באתר האינטרנט שלנו www.smartech.com או עקבו אחרינו ב-LinkedIn.

    לשאלות נא ליצור קשר: גב' נטלי וקנין, סמנכ"לית שיווק
    אימייל: nathalie.vaknin@smartech.com טלפון: 054-7607024

     

     

     

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן