דילוג לתוכן
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    דיווח דיגיטלי על מינוי נאמן בטיחות

    משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, פרסם ביום 17 בנובמבר 2020 הודעה שעניינה השקת שירות מקוון חדש המאפשר למעסיקים לדווח על מינוי או החלפה של נאמני בטיחות במקום העבודה.

    חוק ארגון הפיקוח על העבודה, התשי"ד-1954 קובע הוראות לעניין הקמת ועדות בטיחות ומינוי נאמני בטיחות במקומות עבודה. תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), התשנ"ו-1996 מפרטות את סוגי מקומות העבודה, בהם קמה חובת מינוי ממונה על הבטיחות, וכן את חובותיו וסמכויותיו של נאמן הבטיחות, כגון: בירור תנאי הבטיחות והגהות במפעל, הדרכת העובדים בכל הנוגע לשיפור הבטיחות והגהות, התרעה על ליקויים בבטיחות ובגהות וליווי מפקח העבודה בביקוריו במפעל.

    בהתאם להוראות סעיף 21 לחוק: "מי שנבחר או נתמנה נאמן בטיחות וקיבל על עצמו את התפקיד יודיע על כך בכתב למעסיקו…; העתק ההודעה יישלח על ידי המעסיק בדואר רשום למפקח עבודה אזורי…".

    השירות המקוון, שהושק כאמור, מספק למעסיקים אמצעי עדכני לעמידה בדרישות סעיף 21 לחוק – הודעה למנהל הבטיחות על מינוי נאמן בטיחות ותחילת כהונתו.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים