רשות המיסים פרסמה שאלות ותשובות חדשות (56-57) על נהלי חשבוניות ופתרון שגיאות במסגרת הדרישות של שינוי החקיקה "חשבונית ישראל".
שאלה מס' 56 מתייחסת לאופן הטיפול בביטולי חשבוניות בשנת 2025 ואילך לפי חלופות 1 ו-3 לצו הביצוע. התשובה מסבירה כי ביטולי חשבוניות תלויים בסוג מערכת החשבוניות. עבור חשבוניות ממוחשבות, כל ביטול מחייב הנפקת מסמך נגדי, כמו חשבונית שלילית או תעודת זיכוי. אם החשבונית לא נשלחה, המסמך הנגד מנטרל אותה באופן פנימי; לאחר שליחתו, יש לספק ללקוח גם את תעודת הזיכוי כנדרש על פי חוק. עבור חשבוניות ידניות, יש לסמן את המקור "מבוטל" אם לא נמסר. אם נרשמה, יש להפוך אותה בספרים, ואם הונפקה, תעודת הזיכוי צריכה להיות בהתאם לדרישות החוק.
שאלה מס' 57 מתייחסת לצעדים שיש לנקוט כאשר שידור קובץ PCN מביא לשגיאות 229/230. התשובה ממליצה לבצע "בדיקת טרום שידור" כדי לזהות בעיות מראש. אם תיקון אינו אפשרי, יש להשמיט את הרישום השגוי מהקובץ כדי למנוע ניכויים כפולים, שעלולים להשפיע על רישומי העוסק.
