ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    עדכון הנחיות פיקוד העורף לגבי מקומות עבודה וסיכום מוובינר זכויות עובדים במצב מלחמה

    10 באוקטובר 2023

    עדכון הנחיות פיקוד העורף לגבי מקומות עבודה וסיכום מוובינר זכויות עובדים במצב מלחמה

    1. עדכון הנחיות פיקוד העורף
    בתמונה המצורפת הנחיות פיקוד העורף המעודכנות עד היום בשעה 18:00.

    עובדי הלשכה עומדים לרשותכם בכל עניין הנוגע לפעילותכם העסקית בעקבות המצב הבטחוני, ואנו ממליצים לכם לפנות אלינו.
    ניתן לפנות ישירות אל:
    אביאל קורן, טל' 04-8302114, נייד והודעות וואטצאפ 058-7887955, מייל aviel@haifachamber.org.il
    רונית שגב, טל' 04-8302113, מייל ronit@haifachamber.org.il

    2. סיכום מוובינר משרד העבודה בנושא זכויות עובדים במצב מלחמה
    לפניכם תמצית דברים שנאמרו בוובינר משרד העבודה, שהתקיים אתמול בנושא זכויות עובדים במצב מלחמה. עובדי הלשכה ויועצי הלשכה בדיני עבודה עומדים לרשותכם בכל הבהרה נדרשת. ניתן ומומלץ לפנות אלינו כאמור לעיל בסעיף 1:

    סיכום עיקרי דברים מוובינר משרד העבודה על זכויות עובדים במלחמה – 9.10.23
    הדוברת העיקרית הייתה עו"ד רבקה ורבנר, הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה. הוובינר היה בנוי לפי מענה על שאלות שונות, שהוכנו מראש או נשאלו בכתב.

    צו הגנה על עובדים בשעת חירום – עדכנה כי הצו נחתם ע"י שר העבודה, וכי ההגנה לפיו חלה בכל רחבי הארץ, ורק הנחיות פיקוד העורף יוצרות אבחנות בין אזורים, כך שמה שנאמר להלן תקף בכל המדינה.

    האם עובד שנעדר מעבודתו בשל הלחימה יפוצה? – הדבר נקבע בעבר בהסכמים שונים בין המדינה לנציגי המעסיקים, אולם במלחמות ובמבצעים קודמים היה פיצוי לעובדים. העובד, שנעדר מעבודתו מסיבות מוצדקות לפי החקיקה או לפי הנחיות פיקוד העורף, מקבל מהמעסיק שכר רגיל, והמעסיק פונה לרשות המסים, קרן מס רכוש ופיצויים, כדי לקבל החזר. משרד העבודה אינו עוסק בחישוב גובה ההחזר, אלא רשות המיסים.

    עובד שנאלץ לא להגיע לעבודה בשל סגירת מוסדות חינוך של ילדו – העובד יקבל פיצוי, אולם יש להדגיש כי ילד נחשב עד גיל 14 בלבד, ואם מדובר בילד עם צרכים מיוחדים, אז עד גיל 21. הפיצוי רק לאחד מבין 2 בני זוג.

    עובד, שחושש להגיע לעבודה, למרות שמותר להגיע למקום העבודה לפי הנחיות פיקוד העורף – עד היום, עובד מסוג זה לא קיבל פיצוי כלשהוא ולא קיבל שכר.

    עובד, שמבקש לעבוד מהבית – המעסיק נדרש לשקול את בקשת העובד באופן ענייני ובהתאם להתאמת תפקיד העובד לעבודה מהבית.

    המלצה לעבודה מהבית היכן שאפשר – לאור הצורך להמעיט סיכונים במצב הבטחוני המתוח, מומלץ לכל מעסיק, שעובדיו יכולים לעבוד מהבית, להעביר את העובדים לעבודה מהבית, ככל שניתן, כדי לצמצם סיכונים ולהציל חיים.

    מקום עבודה לא ממוגן – הקביעה האם מקום עבודה הוא ממוגן או לא נעשית ע"י פיקוד העורף. אי אפשר לפטר עובד, שאינו מגיע לעבודה במקום עבודה לא ממוגן (הכוונה היא למקום שאין בו מרחב מוגן).

    הוצאה לחל"ת – תיעשה רק בהסכמת העובד או ביוזמת העובד והסכמת המעסיק.

    נפגעי טראומה, שניצלו מהתופת בדרום ואינם יכולים להגיע לעבודה בשל מצבם – בעיקרון אין התייחסות בחוק לנושא. אם העובד מביא אישור מחלה מרופא, אז המעסיק חייב לקבלו. מעסיק גם יכול להסכים לימי חופשה של העובד או ליציאה לחל"ת, שהעובד מסכים לה או יוזם אותה. מומלץ למעסיקים להיות גמישים. עוד אפשרות הנה, שהעובד יעבוד מרחוק, מהבית או ממקום אחר, שבו הוא מרגיש מוגן.

    עבודה במקום עבודה לא ממוגן בכל אזורי הארץ – מכיוון שצו הגנה על עובדים הוחל כעת על כל הארץ, אז עובד אינו חייב לבוא לעבודה בכל האזורים, אם זה המצב.

    עובד במפעל חיוני שהוגדר כך ע"י המדינה – חייב להגיע לעבודה והיעדרותו היא עבירה פלילית. אם העובד הוא גם הורה לילד בזמן סגירת מוסדות חינוך – המעסיק מצופה להתחשב, אבל אין כלל ברור. אישה בהריון ואם לילד עד גיל שנה – פטורה.

    עובד שסועד בן משפחה מוגבל פיזית או נפשית, כגון: הורה, בן זוג – אין מענה בחוק לכך, פרט למספר ימים מוגבל בחוק דמי מחלה.

    עובד ש"נתקע" בחו"ל ולא הגיע בזמן לארץ – אין מענה, פרט להארכת החופשה, אם יש לעובד יתרת ימי חופשה. אסור להכניס את העובד ליתרת חופשה שלילית.

    עובד שעובד באזור עבודה לא ממוגן דרך קבע או נאלץ להגיע לעבודה דרך אזור מסוכן למעבר – ההחלטה בכל מקרה לגופו הינה של פיקוד העורף.

    יודגש כי מדובר בסיכומים ב"כותרות", ולגבי כל מקרה ספציפי מומלץ להתייעץ עמנו או לקבל ייעוץ משפטי מתאים.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן