ביקור בפארק תעשיה מבואות גלבוע 10/7/2024 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | תקנות הביטוח הלאומי – שיפוי מעסיקים לגבי תקופת שירות מילואים שהוא שירות חירום | הגשת בקשות למענק לחודשים ינואר-פברואר 2024, עבור עסקים ביישובים מוטי תיירות או שחלו לגביהם הגבלות מחמירות | נפתחה האפשרות לבקש מקדמות לחודשים מרץ אפריל 2024, לעסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו בעקבות המלחמה | תביעות לפיצויים במסלול מחזורים – ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | מתן פטור זמני מהצגת אישור תקן רשמי (2ג2) לטובין המיועדים לסיוע מלחמתי או לתרומות עד ה-30 ביוני 2024 | הגשת מכתב הנמקה בנוגע לשלילת מתן מענק | תיקון לחוק החיילים המשוחררים החזרה לעבודה | נפתחה האפשרות להגשת תביעות פיצויים במסלול שכר לחודשים ינואר-פברואר 2024 ובמסלול מקדמות לחודשים מאי-יוני 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    מחסור חמור בנהגי משאיות גורם נזקים ביטחוניים וכלכליים

    לשכת המסחר חיפה והצפון ומועצת המובילים בקריאה משותפת לשר הביטחון: מחסור חמור בנהגי משאיות גורם נזקים ביטחוניים וכלכליים – 26 ביולי 2021

    פתיחת הנמלים החדשים תצמצם העומסים הקשים בנמלים הקיימים – אולם אין פתרון למחסור הכרוני ב-5000 נהגי רכב כבד, והדבר יוצר התנגשות חמורה בין צרכי הביטחון לבין צרכים כלכליים חיוניים

    "מחסור מתמשך ב-5000 נהגי רכב כבד בישראל גורם כבר כעת לסיכונים ביטחוניים חמורים למדינת ישראל, בנוסף לנזקים כלכליים מצטברים. מצב זה היווה בעיה קשה עוד לפני משבר הקורונה, הבא לידי ביטוי גם בעומסים חסרי תקדים בנמלי ישראל, אולם בקרוב מאוד עומדת הבעיה להחמיר, עם פתיחת הפעילות של הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד.

    נמל המפרץ, המתוכנן להיפתח לפעילות כבר בחודש ספטמבר הקרוב, יוכל לקלוט חלק מהביקוש, הגורם כיום להמתנת אניות לכניסה לנמל חיפה, אולם "צוואר הבקבוק" הצפוי הנו המחסור הגדול בנהגי משאיות. הגידול בביקוש למוצרים בישראל יוצר מצב, שבו על מצבת נהגי הרכב הכבד הקיימת  תחריף התחרות בין הצרכים השוטפים החיוניים לשינוע סחורות, לבין הצרכים לשינוע מוצרים לטובת הצרכים הביטחוניים של המדינה. שרי הממשלה ושרי הביטחון והאוצר בראשם חייבים לפעול במהירות לשינוי רדיקלי של מצב חמור זה"

    כך טוענים נשיא הלשכה, דוד קסטל, ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, שהוא גם חבר בהנהלת הלשכה וסקר בפני חברי ההנהלה את הבעיה בישיבה סוערת  בשבוע שעבר. בהמשך לישיבה, יצאו היום (26.7.21), הלשכה ומועצת המובילים בפנייה משותפת לשר הביטחון, בני גנץ, להכיר בכך שמדובר בצורך ביטחוני דחוף ביותר. זאת, לאחר שפעילות רבת שנים של מועצת המובילים והמסיעים ליצירת שינוי דרסטי במצבת נהגי הרכב הכבד, הניבה הישגים מוגבלים, שאינם מספקים כלל.

    לדבריהם, קיימת זהות אינטרסים מוחלטת בין משק ההובלה האזרחי לבין משק ההובלה הצבאי, כולל במערך הכשרה משולב למקצועות נהיגת הרכב הכבד בשני הסקטורים. שיתוף פעולה בין שני הסקטורים ושינויי חקיקה נדרשים ומהירים, יאפשרו עידוד של בחירת מקצוע הנהיגה בקרב מתגייסים ובהמשך קליטתם במשק האזרחי, המשווע לנהגים.

    נושא מרכזי בשינויים הנדרשים הנו אישור מקצוע נהיגת הרכב הכבד כ"עבודה מועדפת" לחיילים משוחררים, שעשוי ליצור שינוי משמעותי כבר בטווח הקצר וכמובן בטווח הארוך. הצורך בהכרה זו אינו פחות מהצורך בהכרה כזו לעבודה במפעלי תעשייה, וודאי שאינו נופל מהצורך בעבודה מועדפת בתחנות דלק, שבהן משמשים העובדים כיום במרבית זמנם כמוכרנים בחנויות הנוחות הצמודות. למרות שהנושא עלה בעבר בכנסת ובממשלה – לא התקבל אישור לכך, בשל התנגדויות של גורמים ממשלתיים ובראשם המוסד לביטוח לאומי.

    בפנייה לשר הביטחון נטען כי הנושא בנפשנו – ולאור החמרת המצב יש לטפל בו בסדר עדיפות עליון.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן