ביקור בפארק תעשיה מבואות גלבוע 10/7/2024 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | תקנות הביטוח הלאומי – שיפוי מעסיקים לגבי תקופת שירות מילואים שהוא שירות חירום | הגשת בקשות למענק לחודשים ינואר-פברואר 2024, עבור עסקים ביישובים מוטי תיירות או שחלו לגביהם הגבלות מחמירות | נפתחה האפשרות לבקש מקדמות לחודשים מרץ אפריל 2024, לעסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו בעקבות המלחמה | תביעות לפיצויים במסלול מחזורים – ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | מתן פטור זמני מהצגת אישור תקן רשמי (2ג2) לטובין המיועדים לסיוע מלחמתי או לתרומות עד ה-30 ביוני 2024 | הגשת מכתב הנמקה בנוגע לשלילת מתן מענק | תיקון לחוק החיילים המשוחררים החזרה לעבודה | נפתחה האפשרות להגשת תביעות פיצויים במסלול שכר לחודשים ינואר-פברואר 2024 ובמסלול מקדמות לחודשים מאי-יוני 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    העדר תכנית מוסדרת להשלמת הרפורמה בנמלי הים

    24/07/2023

    נשיא איגוד לשכת המסחר, עו"ד אוריאל לין: "אני מתקשה להבין את ראש הממשלה נתניהו, המוכן להשמיט מתוכנית העבודה של הממשלה את השלמת הרפורמה בנמלי הים, וכלל רציפי הים, פרי חזונו שלו בתקופת כהונתו כשר אוצר".

    "תכנית העבודה של משרד התחבורה אינה כוללת טיפול כלשהו בנושא התחרות בנמלי הים. למעט אמירות חסרות ממשות על חשיבות הפחתת יוקר המחיה וקידום התחרות בין הנמלים". הדברים נאמרו בתגובה לתוכנית העבודה של משרדי הממשלה, שפורסמה לאחרונה על ידי משרד ראש הממשלה. לדבריו, למשרד התחבורה ישנה הזדמנות פז לפתור את בעיית הנמלים בישראל, אבל מסיבותיו שלו הוא בוחר שלא לעסוק בכך ולא לכלול זאת במסגרת יעדיו לשנת 2023.

    בהקדמה לתכנית העבודה של משרד התחבורה לשנת 2023 מצוין כי "האתגר השלישי הוא הפחתת יוקר המחיה. לצורך כך, נטפל בעלויות השינוע, נקדם תחרות בין נמלי הים במטרה להוזיל עלויות ולהביא לקיצור זמני הטעינה והפריקה…" אולם בהמשך אין כל תכנית מוסדרת לנושא ואין יעדים שקבע המשרד.

    "דרך נמלי הים בישראל עובר כ-25% מהתל"ג הישראלי. כ-400 מיליארד ש"ח. למרות זאת, ולמרות התחרות לכאורה שקיימת בנמלים, שחלקם הופרטו, משרד התחבורה אינו מאשר לכלל הנמלים לפעול בצורה מלאה ולעשות שימוש בכל הרציפים הנמצאים ברשותם" אומר לין. הוא התייחס, בין היתר, לרציפים 7 ו-8 בחיפה וברציף 28 באשדוד, היות שהנמלים לא קיבלו כתבי הסמכה, המאפשרים להם לנצל רציפים אלה במלוא התפוקה. "הם צריכים לקבל תקופת הסמכה של שימוש מלא ברציפים, לצורך פריקת מטען כללי ומטעני צובר ללא הגבלה ולתקופה מינימלית של 10 שנים, שתצדיק השקעות הוניות למנופים כבדים ככל הנדרש וכן ציוד אחר" לדבריו, העיכוב הנגרם בשל כך בפריקת אוניות מייקר את עלויות הייבוא ועולה לכל יבואן 8,000 – 30,000 ₪ ליום, בהתאם לגודל האוניה. עלויות שנתיות אלה, המגיעות לעשרות מיליוני שקלים, מושתות על הציבור וגורמות לעליות מחירים. "חבל שממניעים שונים ולא ענייניים, משרד התחבורה מונע תחרות אמיתית ומלאה בנמלי ישראל ובמקום להכניס זאת לתכנית העבודה, הוא מסתפק באמירות כלליות על מחויבותו להפחתת יוקר המחיה.

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן