ביקור בגבע (חיפה) מערכות תקשורת בע"מ 21/3/24 | סיור עסקים מרתק בדלית אל כרמל 14/3/24 | סיוע הלשכה בנושאי רגולציה לעסקים בשעת חירום | העלאת שכר מינימום – אפריל 2024 | הנחת יישוב למפונים לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" | חוק הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים | אי הכללתן של עלויות הובלה נוספות בערך העסקה לצורך חישוב מסי יבוא עקב מלחמת חרבות ברזל | הארכת הקלות בהליך מתן פטור מהצגת אישור תקן רשמי לפי סעיף 2(ג)(2) לצו יבוא חופשי נוכח המלחמה עד 1 ביולי 2024 | אפיק חשוב לאיתור עובדים במגוון תחומים וללא תשלום | הוקמה ועדת פיקוח לעניין פיטורים של מי ששירתו במילואים | צו הרחבה – תשלום שכר בשל נזק מלחמה ונזק עקיף (חרבות ברזל) | חילופים בתפקיד רכז ההדרכה הבכיר במכללה העסקית של הלשכה | אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024 | ארה"ב: וובינר בנושא בריאות הנפש בדגש על טכנולוגיות שיכולות לסייע בהתמודדות עם אירועי המלחמה, 2 במאי 2024 |
X

הצטרפו אלינו

מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    X

    מעוניין/ת לקדם את העסק שלך?

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

    Error: Contact form not found.

    הסתיים בהצלחה רבה כנס אנשי העסקים של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון בים המלח

    22/05/2023

    בין מוקדי הכנס היו השנה: יעדי הלשכה וחיזוק כלכלת הצפון, בינה מלאכותית יתרונות וחסרונות, תכנית מימוש זכויות רפואיות "מדיהו", סיכונים והזדמנויות כלכליות בשנת 2023, חדשנות רפואית פורצת דרך, והרצאה מרתקת על ישראל והמזה"ת המשתנה

    כנס אנשי העסקים השנתי של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, שנערך במלון וורט-ים המלח, בהנחיית רו"ח שמוליק וטנשטיין, מנכ"ל הלשכה, הסתיים אמש בהצלחה רבה וזאת לראשונה לאחר שנות הקורונה המאתגרות.

    בכנס השתתפו נשיא הלשכה דוד קסטל, סגני הנשיא: שמעון בכר ואליאס מחול, גזבר הלשכה שלמה חסיד, חברי ההנהלה אליהו חכים, מאיר שריקי, וכן עשרות רבות של אנשי עסקים וראשי ארגונים, וכן ביניהם עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, אורן מונטל, מנהל השקעות כספי עמיתים וליסה צ'רניאק סנדברג, מנהלת מטה פיתוח עיסקי מקבוצת מנורה מבטחים, דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים בישראל, מיקי קופל, מנכ"ל מדיהו ובעליה של קבוצת קופל, רלי נורמנד, מנכ"ל ובעלים של חברת קמור ספנות, דני ארנון, מנכ"ל רדיו חיפה ועוד. בכנס התקיימו דיונים בנושאים העומדים בראש סדר היום של אנשי העסקים, ובצד הדיונים הושם דגש על מפגשים חברתיים, נטוורקינג לא פורמלי ופיתוח קשרים עיסקיים והופעות מלהיבות של חנה לסלאו והזמר רונן רון

    הכנס נפתח בברכות של ריאד אברהים, מנהל השיווק והרגולציה הבכיר בלשכת המסחר, אשר כיהן בעבר סמנכ"ל מחוזות בכיר במשרד הכלכלה. ריאד  מרכז את הטיפול והגיוס של חברות מהצפון ובמיוחד מהחברה הערבית והדרוזית, מייעץ בנושא רגולציה לרבות טיפול חברות באזורי התעשיה. ריאד ביחד עם מנכ"ל הלשכה ועם דפנה היינברג מנהלת לשכת הנשיא והמנכ"ל טיפלו בארגון ובתפעול הכנס.

    מניעת עזיבת הצעירים את אזור הצפון, תעסוקה ואיכות חיים הם יעדים חשובים בפעילותה של לשכת המסחר לקידום הצפון

    כך ציין נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, דוד קסטל, בכנס. "בעיית הצעירים העוזבים את חיפה ועוברים לת"א היא חמורה ועלינו להיאבק ולמנוע עזיבת אוכלוסייה חזקה מהאזור, בעזרת מציאת מקורות תעסוקה ושיפור איכות החיים ובמיוחד טיפול בזיהום האויר. אמרתי לפני 4 שנים שמדינת ישראל מאבדת את הצפון, היום אני אומר שמדינת ישראל איבדה את הצפון. הצפון חולה ואני מתקשה להאמין  לפוליטיקאים שאומרים שבעוד 10 שנים המצב ישתפר".

    דוד קסטל הדגיש מספר תחומים אותם צריך לשפר כדי להשיג את היעדים. יש צורך ביותר בתי חולים בצפון כי תוחלת החיים באזור נמוכה יותר מהמרכז, לשפר את החינוך ולהנהיג יום לימודים ארוך. השקעות רבות יותר בתחום התחבורה בצפון ולא רק במרכז למשל לצורך שיקוע הרכבת. על שדה תעופה בינלאומי בצפון מדברים כבר 20 שנה ועדיין לא נעשה דבר.

    "כאשר יש בעיות כלכליות במדינה מי שחלש יותר נפגע יותר. הבעיה הכלכלית היא גלובלית והספנות בה אני עוסק מהווה אינדיקציה לדברים. אנו רואים תחזיות צמיחה. הכלכלה העולמית בנסיגה ואנו מתקרבים למיתון. חשים זאת במספר ענפים כנדל"ן והייטק. בארה"ב יש קריסה של בנקים אך בארץ הבנקים יציבים. יש השפעות על הכלכלה מהמתיחות בין סין לארה"ב, מלחמת אוקראינה – רוסיה, ואצלנו הבעיות מול איראן והחיזבאללה. מתקפות סייבר בלתי פוסקות על ישראל, הכל משפיע על הכלכלה".

    לסיכום ציין קסטל כי בלשכה אנו שמים דגש על התנהלות שקופה וקבלת אישור ניהול תקין, עושים מאמצים בשיפור איכות השירות לחברים. בתקופת הקורונה במיוחד סייענו למאות החברים במתן שירות נרחב ועזרה. ממשיכים לארח משלחות ושגרירים ועובדים בשיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר. אנו עושים הכל לשיפור וקידום כלכלת חיפה והצפון.

    בינה מלאכותית: היתרונות והסכנות – האם יש לנו שליטה על הטכנולוגיה או שהיא מנהלת את חיינו?

    קרן מיכאלי, יועצת החדשנות והטכנולוגיה ומובילת החטיבה הטכנולוגית של הלשכה, הציגה בכנס את החטיבה הטכנולוגית של הלשכה ואת מניפת השירותים שהיא מעניקה לחבריה ופעילותה הענפה. כמו כן, קרן העבירה למשתתפי הכנס הרצאה חשובה על היתרונות והחסרונות בבינה המלאכותית, שנחשבת היום לדבר הכי אדיר שקרה בעולמנו ולמהפכה טכנולוגית של ממש.

    קרן הסבירה כי בבינה המלאכותית אנו מנסים לחקות את האינטליגנציה האנושית באמצעות מכונה. על היכולת העצומה שיש לבינה המלאכותית להשפיע על העולם במגוון נושאים. המודל הבולט ביותר כיום הינו ה-chat gpt של חברת  Open AI והיכולת שלו לשנות לנו את החיים, לשפר, לייעל, ולהוזיל עלויות, אך עם זאת, קיים גם החשש הגדול בנושאי תעסוקה. קרן שוחחה על כך ונתנה גם כלים בנושא זה ודוגמאות. קרן שוחחה עם הקהל על השימוש ברגולציה בעולמות הטכנולוגיה ליצירת מגבלות וחוקים שיאפשרו שימוש בטוח בטכנולוגיה ועל הדיון המתקיים בנושא זה.

    קרן ציינה כי הבינה המלאכותית משמשת היום בתחומים רבים, כגון כתיבת מאמרים, כתבות תוכן, עבודות, תוכנה, רפואה, אמנות, משפט ועוד.

    מדיהו חובה לכל משפחה, רפואה יומיומית

    מיקי קופל, מנכ"ל מדיהו ובעליה של קבוצת קופל מנותני החסות בכנס, הרצה על תכנית מינוי מדיהו, שהיא מוצר חדש יחסית שהקבוצה משווקת, שנועד לשפר את מימוש הזכויות הרפואיות בישראל ולסייע בטיפול בעודף הרגולציה הקיים בארץ מול קופות החולים, ביטוחים פרטיים, חברות הביטוח, ביטוח לאומי וכד'. תכנית המנוי מסייעת למנוייה בייעוץ רפואי בסבך הרגולציה הרפואית, בהקדמת תורים רפואיים, בקבלת שירות בדיקות של אולטרסאונד וmri-  עד בית הלקוח, קידום טיפולים בהתפתחות הילד ובהריון, שירותי רפואה משלימה ועוד. כל זאת ללא צורך בהצהרת בריאות, קבלה בכל גיל ובכל מצב רפואי.

     

    2023 – סיכונים והזדמנויות

    אורן מונטל, מנהל השקעות כספי עמיתים בקבוצת מנורה, נותנת החסות הראשית לכנס, העביר הרצאה כלכלית נרחבת על הסיכונים וההזדמנויות הפיננסיות בישראל ובעולם. אורן ציין כי הצמיחה בעולם תהיה איטית יותר השנה. בארה"ב היא מגיעה ל-1.6%, באירופה, שהיא שותפת הסחר העיקרית של ישראל, מגיעה ל-0.8%. באסיה הצמיחה מצויינת 5.3%. לאחרונה אנו רואים שהאינפלציה בעולם משנה כיוון. בארה"ב ובאירופה היא יורדת. מחירי ההובלה הימית יורדים מאוד לאחר קפיצה גדולה שהייתה להם בתקופת הקורונה. העולם מתגבר על הקשיים ועל הביקושים שהיו בתקופת הקורונה. מחירי המוצרים, בעיקר אלו המגיעים מסין יורדים. סחורות שלא מגיעות מסין עדיין יקרות למשל בשירותים, בתיירות ועוד. מדד המחירים לצרכן בארה"ב נמצא במגמת ירידה. מלחמת אוקראינה-רוסיה השפיעה ושיבשה את מצב הכלכלה העולמית בתחומי הגז הטבעי, כותנה, ניקל נפט וחיטה, אך האירופאים הצליחו להתגבר על נושא המחסור בגז ובחיטה. בתחום הרכב הריבית עולה במיוחד על רכב חדש ועל הלוואות לרכבים. גם הנדל"ן מושפע מהריבית. הריבית בארה"ב "מקררת" את הנדל"ן. כנ"ל גם בשבדיה. מחירי הדירות בארץ ירדו בפועל בשיעור של  ב-6% (אם מוציאים מהמשוואה את המחיר למשתכן). יש בנייה רבה ופחות קונים. שוק העבודה בארה"ב חזק מאוד ויש הרבה מאוד משרות.

    בישראל היתה צמיחה חזקה של 6.5% בשנת 2022 לאחר הקורונה. השנה תהיה כנראה צמיחה שלילית. האינפלציה כיום היא כ- 5%. היא תמשיך לגדול ואנו נתקרב לשיא בריבית, אך בסוף השנה היא כנראה תרד. המחירים בארץ יירדו כמו בעולם. וגם האינפלציה תרד. השירותים עדיין יהיו יקרים. לריבית לוקח זמן רב להשפיע וכל הסימנים מראים על האטה. שני קטרים משכו את המשק הישראלי הנדל"ן למגורים וההייטק. אחרי הקורונה שני הקטרים נמצאים בנסיגה. יש ירידה בהשקעות בסטארטאפים, יש צמיחה גלובלית של 35% במכוניות חשמליות, הכניסה של הבינה המלאכותית תגרום לתחומים מסויימים לצמוח. לריבית לוקח בין שנה לשנתים להשפיע על הפעילות הכלכלית.

    זוהי תקופה מצויינת לתת הלוואות ושוקי המניות חוגגים.

     

    "כיצד צריכה הממשלה להיאבק באמת ביוקר המחייה ולהפסיק להפלות את המגזר העסקי בישראל לעומת ספקים זרים"

    עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, הרחיב על נושא המאבק ביוקר המחיה ועל העדר תכנית אסטרטגית סדורה של הממשלה לטיפול בנושא. לין הזהיר מכוונת הממשלה לפגוע ביבואנים,המייצגים במשך שנים יצרנים בינלאומיים, תוך השקעה גדולה של משאבים ובכך לפגוע בזכות הקניין של אותם יבואנים. כ"כ לין ציין כי הממשלה מטילה מס ערך מוסף על המחירים כולל ההתייקרות, במקום לנטרל את מס הערך המוסף המוטל על ההתייקרות והמליץ ולעבור לשיטת חיוב מס ערך מוסף על בסיס fob, דבר שיגרום להוזלת עלות היבוא ולירידת מחירים.

     

    "אם זה עובד בצמחים, זה יעבוד גם באנשים – איך מרעיון נולדה לגמרי במקרה בדיקה מצילת חיים"

    ד"ר שלומית יהודאי רשף, מנהלת מכון המחקר של רמב"ם (CRIR). העבירה הרצאה מרתקת על חדשנות ברפואה. ד"ר יהודאי רשף חוקרת בתחום הביולוגיה ומייסדת חברת גי'נה לייף,  פיתחה בדיקה מצילת חיים ומהפכנית לזיהוי מוקדם של מחלות בנשים ובמיוחד בזיהוי מוקדם של סרטן השחלות. הבדיקה המשלבת גם בינה מלאכותית, נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים שלאחריהם תמתין לאישור ה-fda ועם קבלת האישור היא צפויה להיכנס לשוק בשנה/שנתיים הקרובות.

    "ישראל והמזה"ת המשתנה, איך זה ישפיע עלינו?"

    פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין ללימודי המזה"ת באוניברסיטת ת"א וחוקר בכיר ללימודי איראן, העביר הרצאה מרתקת ומרגשת על ישראל במזרח התיכון המשתנה. פרופ' רבי סקר את המצב במדינות המקיפות את ישראל, כמו כן את ההשפעה הגלובלית של מה שקורה בעולם על האזור. הרחיב על הבעיות האזוריות המורכבות, בהן ישראל נתקלת מול איראן והתפשטותה באזור, על האינטרסים של המדינות, היחסים עם מדינות המפרץ, מרוקו ותורכיה, תוך שימוש בדוגמאות אודיו ויזואליות וסרטונים מאירועים שונים בהם השתתף.

    לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון מקיימת את כנס אנשי העסקים זו השנה ה-13 וצפוייה להמשיך בעתיד במסורת הכנסים העסקיים לטובת העסקים החברים בה.

     

     

    הצטרפו אלינו

    מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

      גרסה להדפסה
      בניית אתרים
      דילוג לתוכן